• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400112116900

دعوت ستاد مرکزی اعتکاف برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

دعوت ستاد مرکزی اعتکاف برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

ایسنا/قم رئیس ستاد مرکزی اعتکاف از مردم انقلابی و پرشور برای حضور هرچه حماسی تر در راهپیمایی 22 بهمن ماه دعوت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای در نشست خبری اعضای ستاد مرکزی اعتکاف که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به اینکه اعتکاف یک سنت آسمانی و ادیانی است، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآنی حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) مامور به فضاسازی اعتکاف شدند و این موضوع در ادیان آسمانی ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ پس از ائمه اطهار(ع) برنامه رسمی اعتکاف نداشته‌ایم، مطرح کرد: شهر مقدس قم بدلیل فضای مذهبی و علمی‌ که در آن حاکم است از حدود صد سال پیش اقدام به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف کرده است.

پررنگ‌شدن مراسم معنوی اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف خیلی محدود برگزار می‌شد، عنوان کرد: این انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان انفجار نور یاد کردند در موضوع اعتکاف نیز سرشار از برکات بوده است.

وی با بیان اینکه امروز علاوه‌بر برگزاری اعتکاف در تمام استان‌ها و بخش‌ها، فرهنگ اعتکاف را نیز در جامعه نشر داده‌ایم، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی این موضوع است که امروز در هر نقطه‌ای از کشور نام اعتکاف بیاید، همه‌گان نسبت به آن اطلاعات لازم را دارند درحالی که در گذشته اعتکاف تنها در میان فقها و علما رسم بوده است.

تکیه‌ای با اشاره به اینکه همچنین مراسم اعتکاف در سطح بین المللی نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: در دو سال گذشته که ویروس کرونا مانع از برگزاری این مراسم معنوی شده است، برخی همچنان برای برگزاری این مراسم در تلاش بودند و اعمال آن را انجام دادند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به موضوع اعتکاف اشاره دارند و از آن به عنوان یکی دیگر از معجزات انقلاب اسلامی یادکردند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه سند راهبردی اعتکاف را با چشم‌انداز 20 ساله تدوین کرده‌ایم، یادآور شد: این سند راهبردی سه هدف ارتقاء کیفی اعتکاف در ایران و جهان، وحدت رویه برگزار کنندگان و تداوم روحیات معتکفین را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس این سند یک شورایی در تمام مراکز استان‌ها متشکل از نماینده ولی فقیه، دفتر تبلیغات و ستاد مرکزی اعتکاف به منظور پیش برد اهداف سند راهبردی اعتکاف تشکیل خواهد شد.

تکیه‌ای با اشاره به برگزاری نشست فعالان فرهنگی سراسر کشور در قم، اظهار داشت: عبادت زحمت دارد اما ضرر ندارد و هرجایی این عبادت، ضرر داشته باشد انجام دادن آن جایز نیست.

وی افزود: بر این اساس و باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا؛ مراسم معنوی اعتکاف در شهرهایی با وضعیت زرد و نارنجی و با 20 درصد ظرفیت مساجد و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha