• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400112116522
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست جدید جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی معرفی شد

سرپرست جدید جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی معرفی شد

ایسنا/آذربایجان شرقی طی آیینی از حمید حسین‌پور مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی قدردانی و حمید منجم به عنوان سرپرست جدید این نهاد معرفی شد.

تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یکی از اساسی‌ترین و منسجم‌ترین نهاد غیر دولتی کشور محسوب می‌شود و در تمامی حوادث در نوک پیکان امدادرسانی قرار دارد که با همکاری ستاد بحران استانداری حوادث را مدیریت  می‌کند.

سرپرست جدید جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی معرفی شد

وی افزود: کشور و استان ما جزو پنج استان حادثه خیز کشور  است که از ۴۳ حادثه رایج ۳۳ حادثه در استان ما رخ می‌دهد و علاوه بر حوادث رایج حوادثی مانند آتش سوزی و کرونا نیز وظایف هلال احمر را در طی این سالها سنگین کرده است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی بر روی گسل قرار دارد و این امر می‌طلبد که آمادگی هلال احمر باید همیشه مدنظر باشد چراکه شهر تبریز پنج گسل دارد و حرکت جزئی هرکدام از آنها خطرات و خسارات  زیادی به بار می‌آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی به حوادث و زلزله‌های کرمانشاه، ورزقان، میانه، سراب، سیل‌های آذرشهر، عجبشیر و حوادث جاده‌ای و امدادهای کوهستان، برف و کولاک و درراه ماندگان اشاره کرده و گفت: در تمامی این حوادث نیروهای هلال احمر در خط مقدم امداد رسانی ایقای نقش کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون مدیریت بحران کشور که برای تمامی دستگاه‌ها وظیفه‌ای تعیین کرده و هلال احمر را موظف کرده تا با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به آموزش همگانی آحاد مردم اقدام کند که ضروری است حداقل  کاربرد کیف اضطرار را بمردم آموزش داد. 

محمدی همچنین گفت: جمعیت هلال احمر نیروهایی داوطلبی دارد که بسیجی‌وار در خدمت به همنوعان خود هستند و امیدواریم در مدیریت جدید انتخاب‌ها بر اساس بیانیه گام دوم بوده و خدمت رسانی‌ها به‌صورت تخصصی تداوم یابند.

سرپرست جدید جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی معرفی شد

اهمیت جمعیت هلال‌احمر به داوطلب محور بودن آن است

سرپرست جدید جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: خاصیت جمعیت هلال احمر به داوطلب محور بودن آن است و با هیچ چیزی نمی‌توان خدمات این بزرگواران را سنجید.

حمید منجم ادامه داد: بنده حقیر نهایت سعی و تلاش خود را برای پیشبرد اهداف و اصول هلال احمر بکار خواهم برد و از این میراث گرانقدر و سرمایه‌ی گرانبها  که از گذشتگان بدست ما رسیده است، پاسداری کرده و آنرا به آیندگان تحویل خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما در جمعیت هلال احمر به نژاد، تبار و آیین کاری نخواهیم داشت و فارغ از تیره و تبار به تسکین آلام بشری خواهیم پرداخت و به سرمایه  اعتماد عمومی، ارزش اجتماعی و مردمی بودن هلال احمر بها خواهیم داد و آنرا تقویت خواهیم کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: از تک تک بزرگواران، مسئولان، فرماندهان، پزشکان، اعضای هلال احمر و کارکنان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم ماموریت‌های ما در هرجا ختم به شهادت شده و اجر شهدا و مجاهدان راه خدا را در پی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، در این مراسم از حمید حسین‌پور، مدیر عامل سابق جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تجلیل و حمید منجم به‌عنوان سرپرست جدید هلال احمر آذربایجان شرقی معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha