• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400102115844
  • منبع : نمایندگی همدان

در بازدید از کارخانه نشاسته الوند مطرح شد؛

فرآوری سیب زمینی ارزش افزوده فراوانی برای همدان دارد

فرآوری سیب زمینی ارزش افزوده فراوانی برای همدان دارد

ایسنا/همدان مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به فراوانی تولید سیب زمینی در استان همدان گفت: این محصول با فرآوری در واحدهای صنایع تبدیلی می تواند ارزش افزوده بسیاری را برای همدان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایسنا، محمد مددی سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه در حاشیه بازدید از کارخانه نشاسته الوند بیان کرد: تولیدکنندگان باید اجرای استاندارد را اصل و اساس فرایند تولید قرار دهند تا بتوانند در بازارهای ملی و بین المللی رقابت کنند. 

وی با اشاره به اینکه استاندارد سازی حرف اول را در کیفیت بخشی محصولات تولیدی و جلب رضایت مصرف کنندگان دارد، افزود: ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا تاییدیه آن، جرم است. 

مدیر کل استاندارد استان همدان بیان کرد: کارخانه نشاسته الوند برای نخستین بار در کشور موفق به گذر از فیلترهای استاندارد به سلامت شد و پروانه استاندارد برای محصول تولیدی خود دریافت کرد.

مدیرعامل صنایع نشاسته الوند نیز در ادامه اظهار کرد: واحد فوق محصولات متنوعی از سیب زمینی و آرد گندم تولید می‌کند که به عنوان مواد اولیه در صنایع غذایی، پتروشیمی و  صنعتی کاربرد دارد. 

امیرحسین صداقی با اشاره به اینکه این واحد دارای چند خط تولید است، اظهار کرد: کارخانه ۱۵ سال پیش احداث شد اما به دلایل گوناگون نتوانسته بود به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: با تغییر مدیریت از سال گذشته کارخانه وارد فاز تولید شده و برای ۲۵۰ نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است، همچنین کشت گونه‌های سیب زمینی که از نشاسته بیشتری برخوردارند از اهداف این واحد تولیدی است و در حال برنامه ریزی برای کشت ۲۰۰ هزار تن نیز هستیم.

به گزارش ایسنا، امروز در حاشیه بازدید مدیر کل استاندارد استان همدان از این واحد تولیدی، پروانه کاربرد نشان استاندارد به این واحد اعطا شد و به گفته محمد مددی این پروانه برای نخستین بار در سطح کشور به محصول این واحد اعطا شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha