• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400100805861
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد:

کمبود نیروی انسانی در بروجرد/سهمیه دانشگاه فرهنگیان شهرستان افزایش یابد

کمبود نیروی انسانی در بروجرد/سهمیه دانشگاه فرهنگیان شهرستان افزایش یابد

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: شهرستات با کمبود نیروی خدماتی و آموزشی روبرو است.

محمد مهرافزون در جلسه شورای آموزش‌وپرورش بروجرد که امروز هشتم دی‌ماه در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی آموزش‌وپرورش براساس چند شاخص صورت می‌گیرید که یکی از آن‌ها معدل پایه دوازدهم بوده که در این زمینه آموزش‌وپرورش بروجرد به‌خوبی درخشیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال در قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری نیز شهرستان به‌خصوص در رشته‌های پزشکی به‌خوبی درخشیده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: همچنین امسال با جذب چند خیر مدرسه‌ساز توانستیم چند مدرسه در روستاهای بروجرد را بازسازی کنیم.

مهرافزون با بیان اینکه موزه اسناد آموزش و پرورش و تالار معلم در بروجرد نیز احداث شد، افزود: خانه معلم بروجرد در شأن فرهنگیان این شهرستان نیست در همین راستا به دنبال تأسیس درمانگاه فرهنگیان در شهرک اندیشه هستیم.

وی اضافه کرد: برای احداث بزرگ‌ترین اردوگاه غرب کشور در بروجرد نیز زمین آن از طرف منابع طبیعی تملک شده اما برای احداث آن نیاز به اعتبار دارد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد بیان کرد: بروجرد دارای ۶۰ هزار دانش‌آموز و ۳۵۰۰ فرهنگی است و با توجه به موفقیت‌های به‌دست‌آمده مشکلاتی نیز دارد.

مهرافزون ادامه داد: عدم اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از مشکلات است به‌طور مثال مدرسه روستای زرشکه قرار بود که ۶ ماهه تحویل داده شود ولی تاکنون محقق نشده است.

وی عنوان کرد: کمبود فضای آموزشی نیز یکی دیگر از مشکلات آموزش‌وپرورش بروجرد بوده به‌طوری‌که دانش‌آموزان شهرک اندیشه باید مدارس داخل شهر رفت‌وآمد کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد اظهار کرد: آموزش‌وپرورش بروجرد دارای قدمت بیش از ۱۲۰ سال بوده اما ۶۰ درصد از فضاهای آموزشی شهرستان فرسوده بوده و ۷۰ درصد آن‌ها آسفالت نیستند.

مهرافزون تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های هنرستانی است ولی هنرستان‌های شهرستان از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه خانواده آموزش‌وپرورش بسیار بزرگ است، افزود: اعتبار سرانه آموزش‌وپرورش بسیار کم است و سیستم‌های گرمایشی مدارس نیز فرسوده هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: ۸۰ مدرسه بروجرد بدون خدمتگزار هستند و آموزش‌وپرورش بروجرد دارای کمبود نیروی انسانی در زمینه خدماتی است و برخی مدارس مورد سرقت قرار می‌گیرند.

مهرافزون اضافه کرد: همچنین هرساله در راستای نیروی آموزشی نیز با کمبود مواجه هستیم درحالی‌که باید سهمیه دانشگاه فرهنگیان بروجرد باید بیشتر شود و این خواسته چندین بار برای نمایندگان و مسئولین شهرستان مطرح شده است.

وی بیان کرد: اکثر مدارس ما با مشکل سرویس بهداشتی روبرو هستند متأسفانه گاهی مسئولین شهرستان به ما کمک نمی‌کنند و از آموزش‌وپرورش در حال دور شدن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha