• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400100805806
  • خبرنگار : 50163

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک:

بدتر از تحریم، خودتحریمی است

بدتر از تحریم، خودتحریمی است

ایسنا/زنجان سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: بدتر از تحریم، خودتحریمی است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه ظهر امروز (۸ دی‌ماه) در مراسم گرامی‌داشت ۹ دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در ابهر برگزار شد، با بیان اینکه در طول تاریخ کسانی را سراغ داریم که رنگ عوض کرده‌اند، اظهار کرد: نمونه بارز این افراد، شِمر است که با پای پیاده به مکه رفت اما سر امام حسین (ع) را برید؛ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیز شاهد وجود چنین افرادی هستیم.

وی با بیان اینکه دولت جدید بعد از روی کار آمدن با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد، ادامه داد: از جمله مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به کمبود بودجه در حوزه‌های مختلف، کاهش ارزش پول ملی و تورم اشاره کرد. یکی از اقدامات دولت قبلی، چاپ پول بدون پشتوانه بود؛ چاپ پول بدون پشتوانه می‌تواند به افزایش قیمت‌ها، تورم و کاهش ارزش پول ملی در جامعه دامن بزند که با توجه به این معضلات، پرهیز از چاپ اسکناس بدون پشتوانه مورد توجه جدی دولت جدید است.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه تا زمانی که ما به این باور نرسیم که بهترین تفریح، کار است، مشکلات ادامه خواهد داشت، بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌ شده ساعت مفید کاری در کشور ما بسیار پایین‌تر از کشورهایی مانند کره، ژاپن و چین است که این یک معضل برای کشور است، زیرا باعث عقب‌افتادگی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف می‌شود که در نهایت به ضرر مردم خواهد بود.

وی با توضیح این مطلب که موضوع خطرناک و بدتر از تحریم، خودتحریمی است، تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از بازار کشور در اختیار اجناس خارجی است که همین امر باعث کاهش ارزش پول ملی و بیکاری جوانان می‌شود؛ این امر در حالی است که باید از تولید ملی حمایت کرد تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در حوزه‌های مختلف برای پیشرفت و توسعه، خاطرنشان کرد: تا وقتی که همکاری مردم نباشد، به اهداف خود نخواهیم رسید. این موضوع در نهج‌البلاغه نیز مورد تاکید قرار گرفته، تا جایی که حضرت علی (ع) در بخش‌هایی از نهج‌البلاغه از همکاری نکردن مردم گلایه‌مند هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha