• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400100805557
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

فرآیند صدور مجوز طرح‌های گردشگری در کردستان تسهیل می‌شود

فرآیند صدور مجوز طرح‌های گردشگری در کردستان تسهیل می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: فرآیند صدور مجوز برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در استان تسهیل می‌شود.

یعقوب گویلیان امروز (8دی) در دهمین جلسه کمیته‌فنی گردشگری استان اظهار کرد: کردستان قابلیت فراوانی در جذب گردشگر دارد که با اجرایی شدن طرح‌های مختلف در حوزه گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را در استان فراهم سازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: برای ترغیب مردم به منظور مشارکت در این امر و توسعه اقتصاد گردشگری در استان، باید بیش از پیش تکریم و حمایت از سرمایه‌گذاران در اولویت دستگاه‌های متولی باشد.

وی یادآور شد: در صورتی‌ که طرح‌های ارائه شده توسط متقاضیان احداث و ایجاد انواع تاسیسات گردشگری مشکلات زیست‌محیطی و قانونی نداشته باشند، به صورت کامل توسط این اداره‌ کل حمایت‌ خواهد شد.

تصویب ایجاد 6 طرح گردشگری در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از تصویب 6 طرح سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در حوزه گردشگری پس از طی مراحل قانونی در استان خبر داد.

آرمان وطن‌دوست گفت: تعداد 11 طرح سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد انواع تاسیسات مختلف گردشگری از شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز، قروه و کامیاران به کمیته‌فنی گردشگری استان واصل شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار کرد: این طرح‌ها شامل 5 مورد ایجاد واحدهای پذیرایی، 3 اقامتگاه بوم‌گردی، یک مورد هتل سه ستاره، یک طرح مجتمع گردشگری و یک طرح گردشگری کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه موقعیت طرح، مساحت زمین و توان مالی سرمایه‌گذار از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تاسیسات‌ گردشگری مختلف در سطح استان است، افزود: براساس نظر اعضای کمیته‌فنی گردشگری کردستان از مجموع این طرح‌ها با 6 طرح موافقت، یک طرح مخالفت و 4 طرح نیز مشروط به استعلام شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان یادآور شد: با حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و همچنین جلب مشارکت همگانی، شاهد رشد فزاینده صنعت گردشگری در استان خواهیم بود.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha