• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403041107131
  • خبرنگار : 71552

نیکخو: نیم نگاهی به کسب مدال المپیک داریم/ تیرانداز ۱۶ ساله: بیشتر به ورزشکاران اهمیت بدهید

نیکخو: نیم نگاهی به کسب مدال المپیک داریم/ تیرانداز ۱۶ ساله: بیشتر به ورزشکاران اهمیت بدهید

سرمربی تیم ملی تراپ و محمد بیرانوند در حضور وزیر ورزش در مورد مشکلاتشان گفتند.

به گزارش ایسنا، نریمان نیکخو سرمربی تیم ملی تراپ در جریان دیدار با وزیر ورزش اظهار کرد: به لطف رئیس فدراسیون توانستیم برای بیرانوند سلاح جدید تهیه کنیم، اسپانسر گرفتیم و فشنگ لازم تهیه شد. هنوز هم داریم کارهای دیگری انجام می‌دهیم و امیدواریم به ثمر بنشیند. برای عینک و جلیقه‌ای که بر تن دارد کارهایی کرده‌ایم. جلیقه مختص او تهیه شده و پرچم ایران روی آن نقش بسته است. امیدواریم در المپیک که برای اولین بار شرکت می‌کنیم رتبه قابل قبولی کسب کنیم و نیم نگاهی به مدال هم داریم.  

وی گفت: در رشته اهداف‌پروازی اسکیت یک قهرمان ۱۶ ساله در المپیک‌ها داشته‌ایم اما در تراپ در بازیهای المپیک تاکنون قهرمانی نبوده که کمتر از ۲۵ سال سن داشته باشد. تا ۵۴ سالگی هم می‌توان در این رشته تیر زد. سال قبل در اسکیت فردی ۵۴ ساله قهرمان المپیک شد. در همین المپیک هم ورزشکار ۵۴ ساله داریم که حدود ۴۰ سال از بیرانوند بزرگتر است. او در قطر هم به محمد بیرانوند باخت.

محمد بیرانوند تیرانداز المپیکی نیز در حضور وزیر گفت: من از شما قدردان هستم که تشریف آورده‌اید. از شما یک خواهش دارم که اگر بیشتر می‌شود به ورزشکاران اهمیت بدهید تا مدال‌های رنگارنگی در المپیک بگیریم و این رشته را گسترش بدهیم. 

کیومرث هاشمی نیز گفت: شما کار بزرگی انجام دادید. علاوه بر کسب سهمیه، مسیر قهرمانی را در این رشته هموار کردید و این رشته مورد توجه مسئولان قرار گرفت. اگر یک رشته بخواهد خود را نشان دهد مدال آوری است. در بازی‌های آسیایی اسکیت ما مدال آورد و همه نگاه‌ها به سمت این رشته رفت. شما هم که کسب سهمیه کردید همه نگاه‌ها به سمت این رشته رفت. نشان گر این است که ظرفیت وجود دارد و ما نباید به محمد بیرانوند بسنده کنیم. او الگو است و باید علاقه مندان به این رشته بیایند. اگر توسعه پیدا کند استعدادهای بیشتری می‌آیند. اگر بتوانید در المپیک مدال هم کسب کنید که دور از دسترس هم نیست نام خود و ایران را ماندگار خواهید کرد. 

نیکخو افزود: رئیس فدراسیون از من خواسته که جوانان را حمایت کنیم متاسفانه این تیم یک سالی تشکیل نشده بود. به دستور او به تمرین آمده اند. در هر مسابقه که برگزار می‌کنیم دو یا سه نفر که به فینال می‌رسند زیر ۱۸ سال هستند. در آخرین اردو سه نفر تیم جوانان کامل را داریم که زیر ۱۷ سال هستند. 

هاشمی گفت: برای بحث سن برخی رشته‌ها مثل تکواندو محدودیت دارند. ولی در این رشته محدودیت سن نداریم که خوب است.

مربی بیرانوند همچنین گفت: اگر پلیس امنیت بیاید بیرانوند را با اسلحه می‌برند چرا که پروانه سلاح زیر سن ۱۸ سال باید داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha