• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403041006432
  • خبرنگار : 50130

طی سه ماهه اول امسال صورت گرفت

ارجاع بیش از ۲۶ هزار پرونده به شورای ‌حل اختلاف کردستان

ارجاع بیش از ۲۶ هزار پرونده به شورای ‌حل اختلاف کردستان

ایسنا/کردستان معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، از ارجاع بیش از ۲۶ هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان طی سه ماهه اول امسال خبر داد.

بهادر اسدی امروز یکشنبه (۱۰ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور یک انتخابات سالم و امن در استان کردستان هم برگزار و با حضور گسترده مردم توطئه‌ دشمنان نقش بر آب شد، اظهار کرد: امید است که مردم حضور پرشور دوباره‌ای در دور دوم انتخابات داشته باشند و رییس‌جمهور اصلح را انتخاب کنند.

وی افزود: طی سه ماه اول امسال در حوزه صلح یاران بالغ بر ۱۰۰۰ پرونده ارجاع شده که از این تعداد ۳۷۲ مورد به سازش ختم شده و از این تعداد نیز ۸۱ مورد مربوط پرونده‌های خانواده است.

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، با اعلام اینکه در هیات صلح مساجد سنندج، ۲۵ پرونده ختم به سازش شده است، بیان کرد: طی سه ماه اول امسال ۵ هیات صلح افتتاح شده که عملکرد مطلوب و خروجی مناسبی داشته است و پرونده هایی چون قصاص، پرونده های میلیاردی و نزاع دسته جمعی را به سازش ختم داده است.

اسدی از ورود ۲۶ هزار و ۹۴۹ پرونده به شورای حل اختلاف و رسیدگی ۲۹ هزار پرونده در این شورا طی سه ماه اول امسال در سطح استان خبر داد و گفت: همچنین در مدت یاد شده تعداد ۱۷ هزار پرونده قابل سازش بوده که از این تعداد ۴ هزار و ۸۸۶ پرونده سازش صورت گرفته است.

وی میانگین رسیدگی به پرونده ها را استان ۲۱ روز اعلام کرد و ادامه داد: این زمان در حالت قانونی دو ماه است.

وی به کاهش ۶۰ درصدی پرونده‌های طلاق در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته در زمینه افزایش مهارت‌های زوجین درخواست کننده طلاق توافقی با برگزاری جلسات مشاوره، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان عنوان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۴ حکم جایگزین حبس، ۱۵۴ مورد آزادی مشروط و ۹ مورد قرار تعویق صادر شد.

اسدی اشاره ای به راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سال قبل داشت و ادامه داد: راه اندازی این سامانه باعث شد زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی در استان به طور قابل توجهی کاهش یابد.

وی یادآور شد: در حال حاضر سه هزار و ۲۵۸ دیده بان پیشگیری در استان فعالیت دارند که کمک بسیار موثری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دارند.

به گفته وی، در حال حاضر ۳ هزار و ۲۵۸ نفر دیده‌بان پیشگیری در هسته های مختلف ساماندهی و در سطح استان فعال هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha