• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403041107125
  • خبرنگار : 71604

اپل احتمالا از پاییز امسال از هوش مصنوعی «گوگل» استفاده می‌کند

اپل احتمالا از پاییز امسال از هوش مصنوعی «گوگل» استفاده می‌کند

گزارش‌ها نشان می‌دهند که قرارداد شرکت‌های «اپل» و «گوگل» برای ادغام ویژگی‌های هوش مصنوعی «جمنای» در «آیفون» قریب‌الوقوع است.

به گزارش ایسنا، شرکت «اپل» قرار است شراکت جدیدی را برای تقویت ویژگی‌های هوش مصنوعی در «آیفون»(iPhone) خود اعلام کند.

به نقل از بیزینس استاندارد، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که غول فناوری مستقر در آمریکا در آستانه نهایی کردن یک قرارداد با شرکت «گوگل» است تا هوش مصنوعی «جمنای»(Gemini) این شرکت را در پلتفرم‌های نسل بعدی خود از جمله آیفون، «آی‌پد»(iPad) و «مک»(Mac) ادغام کند.

در ماه ژوئن، اپل در «نشست جهانی توسعه‌دهندگان»(WWDC) که رویداد سالانه آن با محوریت توسعه‌دهندگان است، مجموعه‌ای را از ویژگی‌های هوش مصنوعی خود موسوم به «اپل اینتلیجنس»(Apple Intelligence) رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

اپل از ادغام محصولاتش با هوش مصنوعی پرده برداشت

 در طول این رویداد، اپل از همکاری با شرکت «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) برای ادغام چت‌بات «ChatGPT» در پلتفرم‌های نسل بعدی خود خبر داد. این شرکت تایید کرد که در حال بررسی ارائه‌دهندگان خدمات هوش مصنوعی بیشتری است تا در آینده گزینه‌ها را برای کاربران آیفون گسترش دهد.

بلومبرگ گزارش داده که اپل در حال مذاکره با گوگل و استارت‌آپ «آنتروپیک»(Anthropic) تحت حمایت شرکت «آمازون»(Amazon) است. این غول فناوری مستقر احتمالا در حال بررسی ادغام ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هر یک از شرکت‌ها در سیستم عامل خود برای آیفون، مک و آیپد است. پیش از عرضه «iOS 18»، «iPadOS 18» و «macOS Sequoia» که انتظار می‌رود هم‌زمان با عرضه مجموعه جدید آیفون در ماه سپتامبر باشد، ممکن است قراردادی با گوگل اعلام شود.

پیش‌بینی می‌شود اپل یک روش مشابه را برای ادغام هوش مصنوعی جمنای گوگل در پلتفرم خود اتخاذ کند؛ همانطور که با ChatGPT شرکت اوپن‌ای‌آی انجام داد. اپل تصریح کرده است کهChatGPT به هوش مصنوعی اپل کمک نمی‌کند. در عوض، هر دو سیستم به طور مستقل قابلیت‌های هوش مصنوعی را در یک دستگاه ارائه می‌دهند. کاربران باید به برنامه‌ها و سرویس‌ها اجازه دهند تا درخواست‌هایی را بهChatGPT بفرستند.

اپل این روش را یک گزینه مطلوب برای حفظ حریم خصوصی کاربران هنگام ارائه خدمات از شرکت‌های شخص ثالث می‌داند. همکاری با گوگل احتمالا از همان ساختار یکپارچه‌سازی برای ارائه جمنای در دستگاه‌های اپل پیروی می‌کند.

علاوه بر مشارکت‌های جدید، گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که اپل ممکن است ویژگی‌های هوش مصنوعی و سایر نرم‌افزارها را به خدمات همراه با هزینه تبدیل کند. با وجود این، در آینده نزدیک چنین انتظاری نمی‌رود. همچنین، ممکن است اپل بتواند «اپل اینتلیجنس پلاس»(Apple Intelligence Plus) را راه‌اندازی کند که ویژگی‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی را همراه با هزینه اشتراک ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha