• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400100503058
  • منبع : نمایندگی زنجان

مشکل تأمین قیر یارانه‌ای؛ عامل تأخیر آسفالت راه‌های زنجان

مشکل تأمین قیر یارانه‌ای؛ عامل تأخیر آسفالت راه‌های زنجان

ایسنا/زنجان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تأمین قیر یارانه‌ای عامل تأخیر آسفالت راه‌های زنجان است.

اصغر اسماعیلی ظهر امروز (۵ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت ساخت و توسعه راه‌ها در شهرستان طارم به دلیل لزوم انتقال محصولات کشاورزی و تقویت گردشگری، از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین منظور از شش پروژه راهسازی استان زنجان، سه پروژه در شهرستان طارم اجرا می‌شود.

وی پروژه سه‌راهی بناب به منجیل را از پروژه‌های مهم شهرستان طارم خواند و گفت: این پروژه در قطعات مختلف در حال ساخت است. سه قطعه از این محور در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ به بهره‌برداری رسیده و سرخه‌دیزج به گیلوان هم سال‌ها است زیر بار ترافیکی رفته است. بخش اصلی این پروژه قطعه دو است که با اجرای واریانت ۳۲ کیلوکتری گردنه‌های موجود در محور طارم به نوعی حذف می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: ساخت این محور سخت و صعب‌العبور بوده و در ۳۲ کیلومتر از این مسیر عملیات خاک‌برداری را انجام خواهیم داد و احداث ابنیه و ساخت روسازی هم انجام می‌شود، به همین دلیل تکمیل آن زمان‌بر است.

این مسئول به پروژه دیگر در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: محور شفت ـ ملاسرا یکی دیگر از پروژه‌های حوزه راه در شهرستان طارم است که ۱۰ کیلومتر از این مسیر در حال آماده‌سازی بوده و تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه پروژه محور درام ـ کلور برای اتصال استان اردبیل نیز از پروژه‌های مهم راه و شهرسازی استان در غرب شهرستان طارم است، بیان کرد: از این محور ۱۷.۵ کیلومتر جزو حوزه استحفاظی زنجان است که تاکنون حدود ۱۰ تا ۱۱ کیلومتر از این محور آسفالت شده و ۶ کیلومتر از آن در مرحله ساخت ابنیه، خاک‌برداری و خاکریزی است و تا پایان سال آینده همه مسیر به طول ۱۷.۵ کیلومتر آسفالت خواهد شد و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: پروژه محور درام ـ کلور هم یک پروژه بین‌استانی بوده و مسیر ترافیک بین استان اردبیل، شمال کشور و تهران را نزدیک می‌کند و در کاهش مصرف سوخت و اتلاف زمان هم موثر است. بهره‌برداری این پروژه‌ها مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است.

این مسئول با اشاره به اینکه هر ساله اعتبارات خاصی از بخش اعتبارات ملی شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور دریافت می‌کنیم، عنوان کرد: تکمیل آسفالت بیش از ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر راه در زنجان به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و پیگیر اخذ اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های حوزه راهسازی استان زنجان هستیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه این اداره منتظر تخصیص و تأمین اعتبارات نمی‌ماند و از همه فرصت‌ها برای اتمام پروژه‌های راهسازی استفاده می‌کند، گفت: در حال حاضر تنها مشکل ما برای تکمیل پروژه‌های حوزه راهسازی استان، تهیه قیر است و به جهت مشکلاتی که در خصوص تهیه، تامین و توزیع قیر یارانه‌ای در کشور وجود دارد، متاسفانه با تاخیر در اجرای آسفالت پروژه‌ها روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه اکثر پروژه‌های راهسازی در استان زنجان بین استانی است، ابراز کرد: پروژه زنجان ـ بیجار ارتباط استان زنجان با استان کردستان را تسهیل می‌کند، محور زنجان ـ دندی محور ارتباطی زنجان با استان آذربایجان‌غربی و پروژه محور سه‌راهی سلطانیه ـ کبودرآهنگ هم ارتباط استان زنجان با استان همدان را هموار می‌کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه همچنین پروژه محور بناب ـ منجیل هم راه ارتباطی با استان گیلان را تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: راه عامل تاثیرگذار و ابزار مهم در توسعه هر استان و منطقه‌ای است، بنابراین باید برای جذب اعتبارات تلاش کنیم تا راه‌های خوب و مطلوبی برای تردد مردم داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha