• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400100100336
  • خبرنگار : 30054

پرفروش ترین برند های دیزل ژنراتور ایران

پرفروش ترین برند های دیزل ژنراتور ایران

دستگاه دیزل ژنراتور با بیش از نیم قرن سابقه حضور در بازار ماشین آلات کشور، همواره یکی از پر مصرف ترین اقلام صنعتی محسوب می شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت بینش ابتکار خاورمیانه، بر این اساس صحنه بازار داخلی ایران همواره محل رقابت برندهای برتر جهان بوده است. شرکت هایی از جمله کاترپیلار، کامینز، بنز، ولوو و پرکینز را می توان به عنوان پر طرفدار ترین محصولات این صنعت نام برد. در این مقاله شرکت بینش ابتکار خاورمیانه به بررسی پیشینه برخی از برندهای پر فروش بازار دیزل ژنراتور ایران می پردازد.

برند ولوو پنتا   (Volvo Penta)  

برند ولوو در بازار خودروهای سنگین یک نام شناخته شده و قابل اعتماد است. همچنین حوزه فعالیت شرکت ولوو در صنعت دیزل ژنراتور نیز قرار گرفته است، رنج قدرت موتورهای ساخت این شرکت بین ۸۰ تا ۷۰۰ kVA می باشد. قدمت و استقبال گسترده از محصولات این شرکت سبب شده است تا بسیاری از شرکت های ایرانی به تولید قطعات یدکی ولوو بپردازند. تلاش و استقبال صنعتی در زمینه تولید قطعات ولوو و ارائه خدمات برای موتورهای ساخت این شرکت بسیار گسترده است.

تنوع ژنراتورهای ارائه شده متناسب با ظرفیت های موتور ولوو بسیار زیاد است اما این موتور به طور عمده با ژنراتورهای استمفورد، مکالته، لوری سومر،کوپل می شود. قیمت دستگاه های ولوو در مقایسه با محصولات کامینز، پرکینز و کاترپیلار بسیار مناسب است و متناسب بودن قیمت دستگاه های ولوو با بودجه خرید بسیاری از مشتریان سبب شده است تا دیزل ژنراتور ولوو به یکی از پرفروش ترین برندهای بازار دیزل ژنراتور تبدیل شود.

برند کامینز (Cummins)

برندکامینز یک نام پرآوازه و یکی از پیشتازان تولید دیزل ژنراتور می باشد. نام کامینز همواره در نقاط مختلف صنعت کشورمان شنیده می شود و صنایع سنگین از جمله دیزل ژنراتور، موتورهای دریایی، نیروگاه های صنعتی و صنایع کشاورزی از موتورهای تولیدی این شرکت استفاده می کنند. طراحی ویژه بلوک سیلندر این موتور و تست های فنی گسترده انجام شده از سوی شرکت کامینز سبب شده است تا این موتور بتواند در شرایط دمایی بسیار نامناسب مانند گرمای شدید فصل تابستان در منطقه جنوب ایران کار کند.

کیفیت بالای قطعات موتور دستگاه کامینز این امکان را ایجاد می کند تا موتورهای تولیدی این شرکت بتوانند با انجام سرویس های دوره ای صحیح و به موقع تا مرز ۲۰۰۰۰ ساعت به صورت آکبند فعال بمانند. عموما دستگاه کامینز اورجینال به صورت کوپل فابریک با ژنراتور استمفورد قابل تهیه می باشند.

پرفروش ترین برند های دیزل ژنراتور ایران

برند پرکینز   (Perkins)

پرکینز همواره یکی از برندهای صدر نشین بازار دیزل ژنراتور بوده است. این برند در بازار ایران از سهم واردات کمتری برخوردار می باشد اما کیفیت طراحی و ساختار موتور پرکینز سبب شده تا بسیاری از شرکت های ایرانی و چینی به کپی برداری و شبیه سازی ساختار این موتورها بپردازند. برند لوول (LOVOL) چین یک نمونه مرغوب از دستگاه های طرح پرکینز چینی می باشند. در نقطه مقابل برند موتور سازان نیز نمونه ایرانی این موتور محسوب می شود.

حائز اهمیت است که شرکت پرکینز دستگاه های خود را از کمترین ظرفیت (۵kva) تا ظرفیت های بسیار بالا (۲۰۰۰kva) ارائه می نمایند و کلیه رنج های تولیدی این موتور مرغوب و بسیار با دوام هستند. گران بودن لوازم یدکی اصلی و کمبود واردات این موتورها تنها نقطه ضعف این برند برای مصرف کننده ایرانی محسوب می شود.

برند بنز (Benz)

نام بنز همواره تداعی کننده خودروهای لوکس و گران قیمت است. اما این ذهنیت نسبت به این برند کمی نادرست است زیرا اقتصادی ترین موتورهای دیزل مصرفی بر روی اتوبوس ها و کامیون های تولید داخل عموما از محصولات این برند معتبر تامین می گردند. موتورهای دیزل بنز بومی سازی شده اند و هم اکنون شرکت ایدم بنز در تبریز انواع مختلف این موتورها را به بازار داخل عرضه می کند.

موتور دیزل بنز عموما با ژنراتور طرح استمفورد (SLG) و یا با ژنراتورهای مکالته کوپل می شوند. قیمت مناسب دستگاه های این برند، در کنار اطمینان نسبت به قابل تهیه بودن لوازم یدکی این موتورها سبب شد تا دیزل ژنراتور بنز یکی از انتخاب های اصلی مشتریان این دستگاه باشد. دوام و کارکرد بالا از جمله ویژگی های برندهای برتر و گران قیمت می باشد اما در رابطه با برند بنز می توان گفت موتورهای تولیدی شرکت ایدم هم از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند و هم از نظر دوام کاری عمر بسیار طولانی دارند.

پرفروش ترین برند های دیزل ژنراتور ایران

در انتها باید به این نکته توجه کرد که یک برند صنعتی مسیر بسیار طولانی را طی کرده تا به نقطه اوج و شکوفایی رسیده است. شرکت بینش ابتکار خاورمیانه با کارشناسان مجرب و با تجربه می‌تواند بهترین مشاوره‌ ها را به شما ارائه دهد. بر این اساس فعالان بخش صنعت و تجارت کشور با اطمینان از کیفیت مطلوب برندهای معرفی شده می توانند برق مصرفی پروژه خود را به صورت اضطراری و دائم با بهره گیری از دستگاه های دیزل ژنراتور معرفی شده تامین نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha