• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400092922462
  • خبرنگار : 50295

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان:

با انتخاب درست، کودکان خود را به قهرمان ورزشی تبدیل کنیم

با انتخاب درست، کودکان خود را به قهرمان ورزشی تبدیل کنیم

ایسنا/زنجان کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: رشته‌های ورزشی مادر اگر زیر نظر مربی‌های خوب آموزش داده‌ شوند باعث رشد همه فاکتورهای آمادگی جسمانی و افزایش مهارت‌آموزی در کودکان خواهند شد.

سونیا لطف‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ورزش اصولی برای کودکان با بیان اینکه در هر دوره سنی (کودکی، نونهالی، نوجوانی و ...) معضلات و چالش‌های مختلفی برای حفظ افراد در رشته ورزشی وجود دارد، اظهار کرد: کودکان در سنین کم توانایی تصمیم‌گیری درست برای شروع یک رشته ورزشی را ندارند و علایق و استعدادهای آن‌ها نیز خود را نشان نداده‌ است و اکثراً پدر و مادر برای کودک خود تصمیم می‌گیرند؛ در نتیجه ممکن است کودکانی که از سنین پایین یک ورزش را شروع کرده‌اند، پس از گذشت چندسال آن را رها کنند.

وی افزود: بهتر است والدین، کودکانی که توانایی تصمیم‌گیری درست را ندارند و استعداد خود را به خوبی نشان نداده‌اند را در رشته‌های ورزشی مانند دو و میدانی و ژیمناستیک که ورزش‌های مادر هستند، ثبت‌نام کنند، زیرا این ورزش‌ها به رشد سریع کودکان در رشته‌های دیگر نیز کمک می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: رشته‌های ورزشی مادر اگر زیر نظر مربی‌های خوب آموزش داده‌ شوند باعث رشد همه فاکتورهای آمادگی جسمانی و افزایش مهارت‌آموزی در کودکان خواهند شد و با رشد این عوامل کودکان اگر بخواهند وارد رشته‌های ورزشی دیگر شوند به سرعت رشد خواهند کرد.

لطف‌اللهی با بیان اینکه خانواده، مهارت و علم مربی و حمایت هیئت ورزشی سه عامل تاثیرگذار در موفقیت کودکان در ورزش دارند، ادامه داد: علاوه بر عوامل مختلفی که در داخل خود رشته‌های ورزشی وجود دارد تا یک کودک آن رشته ورزشی را رها کند، خانواده‌ها نیز تاثیر به سزایی در موفقیت یا عدم موفقیت کودکان در ورزش دارند و خانواده‌ها با ایجاد انگیزه کافی و اعتماد به کودکان خود می‌توانند آن‌ها را حمایت کنند.

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه کودکان تا سن ۸ سالگی نیاز به بازی کردن دارند، خاطرنشان کرد: رشته‌های ورزشی مختلف نیاز یه آموزش‌ها مختلف نیز دارند ولی سن مناسب برای شروع ورزش‌های مادر مانند ژیمناستیک از ۶ سالگی است. البته مربی‌های ورزشی نیاز به بازی کودک را در نظر گرفته و سعی می‌کنند آموزش‌های لازم را در قالب بازی ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha