• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400092419371
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فعالیت 128 سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

فعالیت 128 سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت 128 سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خبر داد.

اسداله جلال زاده، امروز چهارشنبه 24 آذر در نشست خبری با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، گفت: خراسان جنوبی در مجموع 17800 کیلو متر انواع راه  مانند راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که ارزش ریالی امروز آن‌ها بیش از 550 هزار میلیارد ریال است که سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده و حفاظت و نگهداری آنها بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از مجموع 17800 کیلومتر راه ارتباطی استان، 748 کیلومتر بزرگراه،  1629 کیلومتر راه اصلی، 1889 کیلومتر راه فرعی و 11500 کیلومتر راه روستایی است.

جلال زاده اظهار کرد: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه،در هشت ماهه سالجاری 275 کیلومتر محورهای استان را روکش آسفالت حفاظتی، 275 تن آسفالت پخش شده در راه‌های ارتباطی استان توسط راهداران پرتلاش این اداره انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در استان از طریق محورهای مواصلاتی است و به همین منظور در سال‌های اخیر برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: از طول 11500  کیلومتر راه روستایی در استان 5898 کیلومتر آن آسفالته است که این اداره کل پس از ابلاغ وظایف راه روستایی از سال 98 تا کنون 111 کیلومتر از محورهای روستایی را به صورت جدبد الاحداث آسفالت کرده است.

جلال زاده با بیان اینکه هم‌اکنون 33 مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت می‌کند، اظهار کرد: 15 مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی هم در حال ساخت هستند.

وی اظهارکرد: احداث مجتمع توسط بخش خصوصی انجام شده و در مناطقی که سرمایه گذار استقبال نمی کنند استراحتگاه های موقت احداث می شود که در این خصوص 17 باب استراحتگاه را سال گذشته احداث کرده‌ایم.

وی در خصوص سامانه تردد شمار و دوربین های نظارتی در استان گفت: در مجموع 128 سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به اقدامات شاخص اداره کل راهداری طی سال گذشته اظهارکرد:  طی این مدت 5 مورد سیل در استان داشتیم که در این راستا توانستیم در کمترین زمان ممکن رفع انسداد راه‌ها را داشته باشیم و این نشان می‌دهد همکاران ما همیشه آماده به خدمت هستند.

 جلال زاده با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث اصلاح و ایمن‌سازی راه‌های شریانی استان گفت: از ۳۱ نقطه حادثه خیز مصوب استان تعداد 13 نقطه تا پایان سال گذشته رفع و در سال جاری علاوه بر رفع کامل یک نقطه  که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 5 نقطه آن در دست اجرا بوده و مابقی نیز در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز سالیان آتی رفع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 121 شرکت حمل و نقل  (71 شرکت کالا، 44 شرکت مسافر بری و 6 نماینده و شرکت بین المللی کالا)  و بیش از 10432 نفر راننده در خراسان جنوبی یادآورشد: در بخش حمل و نقل کالا تعدا رانندگان نیز 4.6 درصد افزایش و در حمل و نقل مسافری 1.7 درصد افزایش را در تعداد رانندگان شاهد بوده‌ایم.

جلال زاده تصریح کرد: 695 دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوی و کرایه سواری و 1500 نفر رانندگان مسافری در استان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص جا به جایی مسافر نیز بالغ بر 1170 هزار مسافر طی یکسال گذشته جابجا شده‌اند اظهار کرد: طی 8 ماهه سال 1400 با توجه به شیوع کرونا در بحث جابجایی مسافر 14 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم .

وی ادامه داد: در حمل و نقل عمومی مسافر بسته هایی حمایتی در خصوص خسارت های ناشی از بیماری کرونا که به رانندگان وارد شده بود توزیع شد و همچنین تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شد و افراد متقاضی به بانک معرفی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث ترانزیت نیز رشد خوبی را در استان شاهد بودیم افزود: پایانه مرزی گذر رسمی مرز ماهیرود در طول دوره کرونا و با توجه به مشکلاتی که در افغانستان رخ داد پایانه و بازارچه تعطیلی نداشته و صادرات کالاها به صورت روان انجام شده در حال حاضر نیز بدون مشکل در حال انجام است.

جلال زاده تصریح کرد: در پایانه مرزی آمادگی کامل برای انجام خدمات و ارائه خدمات به صورت شبانه روزی را دارد و این امر به رشد صادرات و توسعه منطقه کمک شایانی می‌کند.

وی به ساماندهی و تعمیرات تابلوهای محدودیت سرعت و تکمیل تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی اشاره کرد و ادامه داد:  4450 عدد طراحی، ساخت و جانمایی و نصب تابلو در محورهای استان و  بخصوص در مناطقی که از نظر عبور و مرور از حساسیت خاصی برخوردار است با هدف رفع نواقص تابلو و علائم نصب شده و همچنین بهبود وضعیت و ارتقای ایمنی در راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام گرفته است.

جلال زاده خط کشی محورهای مواصلاتی را یکی از فاکتورهای مهم ایمنی در جاده‌ها دانست و تصریح کرد:  با توجه به سیاست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جهت ایمنی محورها ،هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود و کاهش تصادفات همواره جزو اولویت‌های بوده که در همین راستا 2820 کیلومتر خط‌کشی از محورهای مواصلاتی استان در سال جاری انجام و به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی در خصوص تعمیر و نگهداری پل‌ها نیز گفت: طی سال گذشته نیز 8 پروژه در حوزه تعمیر و نگهداری پل‌ها و 6  پروژه ابنیه فنی و تبدیل آبنما پل در محورها انجام شده که تعداد 9 دستگاه آبنما به پل تبدیل و تعریض 22 دستگاه پل انجام شده است.

وی در پایان به طرح راهداری زمستانی در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 195 نفر نیروی راهداری آماده به خدمت در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان هستند تا در مواقع نیاز و ضروری به مردم و رانندگان ارائه خدمت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی  ادامه داد: در مجموع 136 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری برای ارائه خدمات به رانندگان و مسافران در ایام زمستان در راه های ارتباطی استان مستقر شده اند.

جلال زاده اضافه کرد: همچنین 15 هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌های استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

وی از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه حرکت کرده و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha