• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400092419219
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل محیط زیست اردبیل خبر داد:

افزایش 40 درصدی کل و بز در منطقه مشکول کوثر

افزایش 40 درصدی کل و بز در منطقه مشکول کوثر

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از افزایش 40 درصدی جمعیت کل و بز در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول کوثر خبر داد.

سعید شهند 24 آذر در جریان بازدید از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول کوثر اظهار کرد: با همکاری محیط‌بانان تلاشگر این منطقه سرشماری از جمعیت حیات وحش منطقه شکار ممنوع دربند مشکول آغاز شد.


وی تصریح کرد: با توجه به فصل جفت‌گیری کل و بز ما سرشماری را با حضور محیط‌بانان منطقه آغاز کردیم تا ثبت آمار و اطلاعات دقیقی از آنها خدمات‌رسانی به حیات وحش را بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخص راحت و تسهیل کند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال گذشته با سرشماری انجام شده 160 رأس کل و بز در این منطقه شمارش شده بود که امسال این آمار به 200 رأس افزایش یافته است.


شهند افزود: با نامه‌نگاری از طریق سازمان حفاظت محیط زیست و صدور مجوزهای قانونی تلاش می‌کنیم تا 15 هکتار از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول را به منطقه حفاظت شده ارتقا دهیم تا این منطقه نیز از منابع و اعتبارات ملی در جهت حفاظت و صیانت بیشتر استفاده کند.


وی واقع شدن این منطقه را در کنار رودخانه قزل‌اوزن یادآور شد و خاطر نشان کرد: مساحت این منطقه 30 هزار هکتار است که صیانت از حیات وحش و گونه‌های کمیاب نظیر پلنگ، خرس، روباه، گرگ، کل و بز و... در آن به ثبت رسیده است.


شهند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با استفاده از روش مشاهده مستقیم همکاران ما تلاش می‌کنند تا جمعیت کل و بز را که در این ایام به صورت گله‌ای در حال نقل و انتقال هستند سرشماری کرده و اطلاعات دقیقی را ثبت کنند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به ممنوع بودن شکار در همه مناطق استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان و حفاظت از گونه‌های مختلف همچنان شکار در استان اردبیل ممنوع است و هیچ کس حق تخطی از این قانون را ندارد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha