• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400092318042
  • خبرنگار : 50300

چند پیشنهاد برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق عشایری

چند پیشنهاد برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق عشایری

ایسنا/خوزستان مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در خصوص تاثیر عدالت آموزشی بر مدارس عشایری گفت: توجه به این مقوله مهم می‌تواند فقر و نابرابری آموزشی را از چهره مناطق محروم و عشایری پاک کند و زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان را فراهم کند تا این دانش‌آموزان توانمند بتوانند در رشد و توسعه کشور مفید و موثر باشند.

رضا فرامرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عدالت آموزشی یعنی بهره‌مندی همه دانش‌آموزان در تمام نقاط کشور از امکانات، تسهیلات و برنامه‌های آموزش و پرورش و معلمان کارآمد.

وی  با اشاره به ضرورت اجرای عدالت آموزشی، ادامه داد: یکی از مقوله‌های مهم توسعه جامعه به ویژه مناطق محروم و عشایری، توسعه آموزشی است و برای ارتقای سطح تعلیم و تربیت فرزندان عشایری باید امکانات، منابع و طرح‌های لازم برای هم‌سطح‌سازی آموزش و پرورش عشایر با مناطق و شهرستان‌ها فراهم شود.  

عدالت آموزشی چگونه بر مدارس و جامعه تاثیر می‌گذارد؟

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان در خصوص تاثیر عدالت آموزشی بر مدارس عشایری افزود: توجه به این مقوله مهم می‌تواند فقر و نابرابری آموزشی را از چهره مناطق محروم و عشایری پاک کند و زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان را فراهم کند تا این دانش‌آموزان توانمند بتوانند در رشد و توسعه کشور مفید و موثر باشند. برابری آموزشی، انگیزه و امید را نیز در دانش‌آموزان و معلمان بالا می‌برد و شوق و تحرک آموزشی و پرورشی را در مدارس عشایری بیشتر می‌کند.

فرامرزی در پاسخ به اینکه چگونه عدالت آموزشی در مدارس عشایری محقق شود؟ تصریح کرد: شناختن جامعه عشایری به عنوان یک جامعه مولد و تاثیرگذار در کشور اسلامی ما خود مبین توجه به همه جنبه‌های زندگی و رشد این جامعه است. نگاه مثبت و دوراندیشانه مسئولان و تصمیم‌گیرندگان نسبت به رشد و توسعه آموزش و پرورش در عشایر می‌تواند به برقراری عدالت آموزشی بسیار کمک کند.  

وی با اشاره به چگونگی تحقق عدالت آموزشی افزود: عشایر باید در برنامه‌های توسعه کشور سهم داشته باشند، در گزینش دانشجو معلمان عشایری به استعدادهای سرشار فارغ‌التحصیلان مدارس عشایری و حضور معلمان تخصصی برای دانش‌آموزان عشایری توجه شود و اعتبارات لازم برای پوشش تحصیلی حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه در مقاطع تحصیلی متوسطه برای رفع مشکلات ایاب و ذهاب و دیگر مشکلات این دانش‌آموزان تخصیص یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha