• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400092317571
  • خبرنگار : 50428

چتری بر سر زندگی

چتری بر سر زندگی

ایسنا/اردبیل یک فعال صنعت بیمه گفت: بیمه زندگی یکی از اقسام مهم در صنعت بیمه است که در سراسر دنیا به‌عنوان یکی از الزامات رفاه اجتماعی ترویج یافته است.

محمدحسن حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمه عمر و زندگی قرارداد بلندمدت سرمایه‌گذاری است که اثرات مثبت آن در سالیان آتی نشان داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بیش از ۸۰ درصد مردم بیمه عمر خریداری می‌کنند، تصریح کرد: این رقم در کشور ما به‌سختی به ۱۰ درصد می‌رسد و حتی در ژاپن و کانادا مردم این کشور بیش از یک بیمه عمر برای خود خریداری می‌کنند تا در زمان لازم از آن استفاده کنند اما در ایران این فرهنگ هنوز جا نیفتاده است. این فعال حوزه بیمه ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا حتی والدین از زمان تولد تا دوره جوانی اقساط بیمه زندگی را پرداخت می‌کنند و آن را به‌عنوان سرمایه در اختیار فرزندانشان قرار می‌دهند و در برخی کشورهای عربی نیز افتتاح حساب بیمه زندگی برای نوزادان اجباری است.

حسین‌زاده افزود: در کشورهای توسعه‌یافته دنیا، بیش از نیمی از صنعت بیمه به قراردادهای بیمه زندگی در آن کشور مربوط می‌شود و حال‌آنکه در ایران سهم بیمه زندگی از صنعت بیمه کشور کمتر از ۵ درصد است که این به دلیل عدم آگاهی کافی از شرایط بیمه از یک سو و عدم فرهنگ‌سازی از سوی دیگر است.

وی با بیان اینکه عمر و جان، دارایی و اموال و شغل سه رکن اصلی زندگی هر شخص بوده و کل زندگی افراد بر این سه اصل استوار است، بیان کرد: معمولاً افراد شغلشان را در سازمان تأمین اجتماعی بیمه می‌کنند، دارایی و اموالشان را نیز با خرید بیمه‌نامه‌هایی مانند آتش‌سوزی، بدنه، شخص ثالث و ... تحت پوشش بیمه می‌برند، حال اگر ستون سوم زندگی هر شخص، یعنی «عمر، جان و زندگی» فرد نباشد، سایر ارکان نام‌برده به چه‌کار می‌آید؟

این فعال صنعت بیمه با بیان اینکه اگر کودک، همسر، خواهر، برادر، پدر یا مادرتان به درآمد فردی وابسته هستند، قطعاً باید بیمه عمر داشته باشد، تصریح کرد: اگر احتمال وقوع حوادث ناگوار، بیماری‌ها و سایر اتفاقات را در زندگی وجود دارد حتماً باید به فکر تهیه یک بیمه عمر با پوشش‌های مناسب بود.

وی با بیان اینکه بیمه عمر یک راه مطمئن برای دریافت حقوق مستمر در زمان بازنشستگی است، ادامه داد: اگر افرادی برای ۱۰ یا ۱۵ سال آینده در حال برنامه‌ریزی مالی برای کسب اندوخته مناسب هستند در خرید بیمه عمر نباید شک کرد.

چتری بر سر زندگی

مزایای بیمه زندگی

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین مزایای استفاده از بیمه زندگی؛ سرمایه‌گذاری در یک صنعت کم‌ریسک، دریافت مستمری یا کل سرمایه به‌صورت یکجا در پایان دوره، تأمین هزینه‌ها و خطرات ناشی از فوت بیمه‌گذار، تأمین خطر از کارافتادگی، اعطای سود سرمایه‌گذاری باتوجه‌به نرخ سپرده‌گذاری سالانه، پوشش بیماری‌های خاص، پوشش بیمه حوادث و پرداخت هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه است. حسین‌زاده ادامه داد: مزیت این بیمه نه فقط برای سن بازنشستگی و نه فقط برای مردان بلکه برای نوزادان و زنان نیز احساس می‌شود و این در حالی است که در ایران حتی در شرایطی به سپرده‌گذاران، تسهیلات پرداخت می‌شود و این امکان را به خریداران بیمه زندگی می‌دهد که پیش از اتمام دوره سرمایه‌گذاری بلندمدت در صورت نیاز از وجوه نقد سپرده شده در قالب وام استفاده کنند.

این فعال صنعت بیمه تشریح کرد: حتی می‌توان بیمه زندگی را در کشوری مثل ایران با نرخ تورم بالا، وسیله‌ای برای حفظ ارزش پول در بلندمدت توصیف کرد چراکه سود سپرده پرداختی به دارندگان بیمه عمر در هرسال متناسب با تورم تعیین می‌شود و سپرده شدن این سود در حساب بیمه عمر می‌تواند تورم سالانه را جبران کند تا پس از گذراندن دوره بیمه، رقم قابل‌توجهی سرمایه در اختیار بیمه‌گذار قرار گیرد و در طول دوره بیمه از برخی مزایا همچون بیمه حوادث، فوت و غیره نیز به نفع خود یا خانواده استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha