• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400092116258
  • خبرنگار : 50167

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد

لزوم طرح ایده‌های منجر به رفع فقر و محرومیت‌زدایی

لزوم طرح ایده‌های منجر به رفع فقر و محرومیت‌زدایی

ایسنا/زنجان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ایده‌ها باید به سمتی برود که نه تنها مشکلات یک نفر را حل کند، بلکه خود در مسئله رفع فقر و محرومیت یار رسان باشد.

مرتضی فیروزآبادی ظهر امروز (۲۱ آذرماه) در آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی استارت‌آپی ایده‌پردازی که در سالن شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه اگر کشور بخواهد از مشکلات موجود عبور کند، باید همه تمرین کنیم تا کارهای خود را به نحو احسن انجام دهیم، زیرا مهم‌ترین کاری است که یک جوان باید انجام دهد، اظهار کرد: جوانان امروزی زود خسته می‌شوند و در زمان مواجهه با سختی‌های کار، آن را رها کرده و به دنبال کار جدیدی می‌روند.

وی با بیان اینکه برای موفقیت‌های بزرگ زمان زیادی گذاشته شده و کسی در زمان کوتاه به این موفقیت‌ها نرسیده است، افزود: باید فرصت‌هایی ایجاد کنیم تا در سقف استعداد جوانان به شکوفایی و کار برسند، نه در حداقل نیاز آنان، زیرا باید بر حداکثر توان جوانان تلاش کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باب مسائل دانش‌بنیان، نوآوری در کمیته امداد امام خمینی (ره) باز شده که در این راستا تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی مرکز نوآوری در تهران انجام شده است، تصریح کرد: اکنون افراد را با نگاه داشتن کسب و کار فرآیند نوآوری و خلاقیت کمک می‌کنیم تا ایده به بلوغ برسد و دنبال کنند، اقدام بسیار خوبی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: ایده‌ها را باید به سمتی که نه تنها مسئله یک نفر را حل کند، بلکه خود در مسئله رفع فقر و محرومیت کمک کند، سوق داد زیرا در کشور برای این امر نیاز به نوآوری و خلق ایده‌های جدید و پرورش ایده‌های جدید دارد.

فیروزآبادی با بیان اینکه آموزش در فناوری‌های فرهنگی و فناوری‌های صنایع خلاق مسئله بسیار مهمی است، اظهار کرد: یک خلاقیت و نوآوری است که می‌تواند به توانمندسازی افراد کمک کند، ضمن اینکه صاحب کسب و کار ایده می‌برد، مشتریان کسب و کار نیز در فرآیند محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرند، بنابراین باید تلاش کنیم ببینم چه کسانی ایده‌هایی دارند که منجر به فقرزدایی و محرومیت‌زدایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاددانشگاهی مولودان اندیشه حضرت امام (ره) و متولدین انقلاب هستند، افزود: این نهادهای انقلابی با فرهنگ انقلابی تشکیل شده‌اند از اینرو امروز جامعه به روحیه جهادی و نهادهای شبیه جهاددانشگاهی نیاز داریم تا کشور از این شرایط تکان بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha