• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400091612019
  • خبرنگار : 50165

اجرای طرح محله اسلامی در محله‌های آسیب‌پذیر زنجان

اجرای طرح محله اسلامی در محله‌های آسیب‌پذیر زنجان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان زنجان گفت: طرح محله اسلامی به منظور پاکسازی محله‌ها از نظر آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان اجرایی می‌شود.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج در راستای تحقق طرح محله اسلامی پای کار بوده و این طرح با دستورالعمل‌های ابلاغی در استان‌ها و زنجان اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از موثرترین راه‌های تحقق مردم‌سالاری اسلامی به عینیت رساندن ظرفیت‌های مردمی برای اداره جامعه است، حضور هماهنگ و هم‌افزایی مردمی در راه تحقق اهداف موجب انسجام‌، یکپارچگی و تسریع در امور می‌شود و طراحی الگوهای عملی برای حضور مردم برای تحقق محله اسلامی ضروری است.

این مسئول ادامه داد: محله اسلامی از جنس مردم و برای مردم بوده و از دیدگاه مقام معظم رهبری، مسجد به عنوان پایگاه دین، عبودیت و معرفت می‌تواند برای جامعه اسلامی موثر بوده و سرآغاز حرکت بزرگ و ماندگار در جامعه باشد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان زنجان تصریح کرد: بسیج در همه عرصه‌ها مظهر مردم‌سالاری بوده و می‌تواند در تحقق محله اسلامی نیز مثمرثمر باشد. محله اسلامی محله‌ای است که مردم به ویژه جوانان با تاسی از تعالیم اسلام ناب محمدی و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش می‌کنند.

حیدری با اشاره به اینکه با تحقق محله اسلامی محیط زندگی افراد از آسیب‌ها و معضلات پاک شده و نشاط، امید و شکوفایی در آن محله ساری و جاری می‌شود، یادآور شد: اصول این طرح بر پایه اسلام‌محوری، مردم‌سالاری دینی و مسجدمحوری است. با همکاری ائمه جماعات، هئیت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیح در افق ۱۰ اجرای طرح محله اسلامی پیش‌بینی شده است.

این مسئول با اشاره به نحوه اجرای محله‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: این طرح فازبندی شده است و ابتدا در محلاتی که ظرفیت‌های لازم را برای اجرای طرح دارند، اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha