• پنجشنبه / ۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400090402931
  • خبرنگار : 50163

ایجاد محله اسلامی در سلطانیه

ایجاد محله اسلامی در سلطانیه

ایسنا/زنجان فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه، از اجرای طرح محله اسلامی در سلطانیه خبر داد.

سرهنگ محمدحسین سلیمی صبح امروز (۴ آذرماه) در اولین جلسه توجیهی ایجاد محله اسلامی در شهرستان سلطانیه با اشاره به اهداف اجرای این طرح، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح محله اسلامی، ایجاد بصیرت دینی و انقلابی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، فعالیت در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی، جوانان مومن انقلابی پای کار عازم و با ثبات و مهارت‌های شغلی و اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به ابلاغیه جدید محله اسلامی، تصریح کرد: طرح تشکیل محله اسلامی یکی از طرح‌های جدید بسیج است که تلاش می‌شود با حضور مردم در مساجد همه ظرفیت‌ها و کارکردهای مسجد فعال و مشکلات محلات با حضور مردم همان محلات با محوریت مسجد حل و فصل شود.

فرمانده سپاه سلطانیه در ادامه با اشاره به ظرفیت و نقش مساجد محله در کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و محله، افزود: از آن جایی که مسجد محلی است که امور باید از آن اداره شود، محله اسلامی نیز محله‌ای است که مردم به ویژه جوانان با تأسی از تعالیم اسلام ناب محمدی و با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها برای پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی، محیط زندگی خود را علاوه بر پیراستن از آسیب‌ها، معضلات و کاستی‌ها به نشاط، امید، شکوفایی و خدمت‌رسانی آراسته می‌کنند.

امام جمعه سلطانیه نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در همه امور، اظهار کرد: با ایجاد محله اسلامی با محوریت مساجد، کارکردهای همه جانبه مساجد فعال شده و به مساجد تراز صدر اسلام بر می‌گردند.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب با یادآوری اینکه برنامه ایجاد محله اسلامی جامع، کامل و کاربردی است و باید به مرحله عملیاتی برسد، متذکر شد: ائمه جماعات، هیئت امنا، فرماندهان پایگاه مساجد و مسئول شورای محله اسلامی رکن اصلی این برنامه است.

وی با تاکید بر اینکه نباید مساجد به حاشیه رانده شوند، خاطرنشان کرد: کسانی صلاحیت ایفای نقش در مدیریت مساجد را دارند که مؤمن و اهل نماز و اهل مسجد باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha