• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۲:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400082519162
  • منبع : نمایندگی سمنان

طراحی موزه آرایی سالن های بزرگترین پارک موزه شمالشرق کشور

طراحی موزه آرایی سالن های بزرگترین پارک موزه شمالشرق کشور

ایسنا/سمنان جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی پارک موزه دفاع مقدس سمنان از نهایی شدن طراحی موزه آرایی سالن های متعدد بزرگترین پارک موزه شمالشرق کشور در تهران خبر داد.

‍ امیر سرتیپ سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور در سفر به استان سمنان اظهار کرد: امروز به منظور بازدید از فعالیت های انجام شده در حوزه دفاع مقدس به استان سمنان سفر کرده ام.‌بحمدلله اقدامات عمرانی بسیار خوبی در  پارک‌ موزه دفاع مقدس استان به انجام رسیده و خوشبختانه این مرکز وضعیت خوبی داشته و پیشرفت مناسبی دارد و تقریبا می توان گفت که شاکله اصلی موزه به انجام رسیده و تنها تجهیز آن باقی مانده است.‌

وی از پارک موزه دفاع مقدس سمنان به عنوان بزرگترین پارک موزه نیمه شرقی کشور نام برد و افزود: طراحی مربوط به موزه آرایی سالن های مختلف پارک موزه دفاع مقدس، در تهران به انجام رسیده است‌ 

‍ جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در خصوص دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم فرهنگ سازی حوزه دفاع مقدس و تبیین این فرهنگ‌برای نسل های آینده تاکید دارند و در این راستا پارک موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مسئولیت اجرایی دارد. 

وی بر ضرورت معرفی و تبیین فرهنگ شهادت به نسل جوان تاکید و اضافه کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان باید دستاوردهای دفاع مقدس را تبیین نموده و در میان اقشار مختلف، فرهنگ سازی کند.

امیر سهرابی از پارک موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از مراکز اصلی فرهنگی در کشور نام برد و تصریح کرد: خوشبختانه پارک‌ موزه دفاع مقدس استان در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته و آماده ارائه خدمات فرهنگی به مردم است.

وی با تقدیر از توجه ویژه استاندار به فرهنگ ایثار و شهادت افزود: سابقه درخشان استاندار سمنان در فعالیت های جهادی و فرهنگی، نوید بخش آینده روشن استان در حوزه نشر و گسترش فرهنگ دفاع مقدس است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور با اشاره به دیدار خود با استاندار سمنان گفت: قرار است که در این دیدار، حکم ریاست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به استاندار سمنان اعطا شود. 

وی با اشاره به عملکرد خوب بنیاد حفظ آثار استان سمنان خاطرنشان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، امسال در جشنواره مالک اشتر بنیاد کل ، عنوان اول را کسب و مفتخر به کسب جایزه شد که امیدواریم این روند استمرا داشته باشد.

‍ سرهنگ حسن سلامی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان نیز گفت: استان سمنان در اکثر شاخص های ایثارگری، در رتبه های نخست کشور قرار دارد.‌

وی به تنوع برنامه های دفاع مقدس در استان پرداخت و افزود: به طور متوسط سالانه بیش از ۵۰۰۰ برنامه در راستای نشر و ترویج ارزشهای دفاع مقدس در سطح استان برگزار می شود.‌

سلامی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰۰ نفر از کارمندان دولت در استان سمنان ، دوره آموزشی معارف دفاع مقدس را فرا گرفته اند. ادامه داد: همچنین ۵۵۰۰۰ دانشجو، دو واحد درسی معارف دفاع مقدس را گذرانده اند. همچنین۳۳۰۰۰ سرباز در پادگان های استان ، آموزشهای معارف دفاع مقدس را فرا گرفته اند. 

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات جدید به پروژه بزرگ پارک موزه سمنان افزود: خوشبختانه با تلاش استاندار سمنان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهور، به پارک‌ موزه دفاع مقدس استان اختصاص یافت. 

سرهنگ سلامی اضافه کرد: سه پارک موزه دفاع مقدس کشور مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استانهاست که پارک موزه استان سمنان یکی از آنهاست.‌

وی با بیان اینکه یکی از هدف گذاری های پارک‌ موزه در استان سمنان ، حضور زائران امام رضا(ع) در این مرکز فرهنگی است افزود: ایجاد زائر سرا و مرکز خدمات رفاهی و آموزشی زائر ، جزو درخواست‌های اساسی ما در بنیاد حفظ آثار است.

 سید محمد رضا هاشمی ، استاندار سمنان نیز در دیدار با امیر سهرابی با بیان اینکه استان سمنان ، استان‌خاطره ها، ایثارگری ها و جانقشانی هاست گفت: برخی از خانواده های استان سمنان تا ۱۱ شهید را تقدیم اسلام ، انقلاب و کشور کرده اند 

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان با توجه به شاخص جمعیت ، یکی از استانهای برتر کشور در تقدیم شهید است.‌

هاشمی تصریح کرد: یکی از زمینه های افزایش ماندگاری مسافران و زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) تکمیل و بهره برداری از پارک موزه دفاع مقدس استان است.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha