• جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400082116277
  • خبرنگار : 50294

نوآوری دیجیتال موجب خلق محصول و خدمت جدید می شود

نوآوری دیجیتال موجب خلق محصول و خدمت جدید می شود

ایسنا/کردستان استاد دانشگاه و دکتری مدیریت بازاریابی استان کردستان گفت: نوآوری دیجیتال موجب خلق محصول و خدمت جدید خواهد شد و این محصولات تازه هستند که زمینه وجود و پایداری کسب و کارها را فراهم می‌کنند.

مهدی الله دادی در وبینار کلاس نارنجی با موضوع نوآوری دیجیتال که با همت جهاد دانشگاهی استان کردستان برگزار شد، در خصوص چرخه هایپ گارتنر اظهار کرد: این چرخه شامل ظهور نوآوری، معرفی نوآوری‌های جدید، مطرح کردن انتظارات دیگران از این نوآوری‌ها است که اگر بتواند جوابگوی انتظارات باشد به روشنگری می‌پردازد و اگر نتواند انتظارات موجود را برآورده کند دچار سرخوردگی خواهد شد.

وی عنوان کرد: چرخه هایپ در چندین حوزه چرخه‌های مختلفی را ارائه داده است که یکی از بهترین حوزه‌هایی که در کسب و کارها درباره آن بحث شده است حوزه بازاریابی تبلیغات است.

الله دادی ادامه داد: می‌توان گفت که حوزه بازاریابی تبلیغات، حوزه‌هایی هستند که مشتری محور هستند و این مشتری‌مداری سبب شده است که خیلی از مباحث مربوط به کسب و کار فهم شود.

وی با اشاره به نوآوری در حوزه حمل و نقل خود ران گفت: بیش از 10 سال است که حمل و نقل خود ران در سیستم‌های اتومبیل به وجود آمده است.

الله دادی خاطرنشان کرد: امروزه حمل و نقل‌ها اغلب به سمت حمل و نقل‌های هوایی حرکت کرده و منظور از سیستم خود ران، صرفا محدود به حمل و نقل عوامل انسانی نیست؛ بلکه می‌تواند اهداف بسیار مهم‌تری را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان شیوع کرونا، حمل و نقل‌های خود ران یکی از مواردی بودند که توانستند کمک بسزایی را انجام دهند.

الله مرادی عنوان کرد: زمانی که خود ران‌ها و یا اتومبیل‌های هوشمند به وجود آمدند یعنی این رباط‌ها هستند که در سیستم‌های مختلف فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: پس می‌توان گفت اولین نوآوری دیجیتالی که در سال 2018 به وجود آمد خود ران‌های هوشمند هستند.

الله دادی در ادامه سخنان خود در خصوص نوآوری گرد و غبار هوشمند گفت: دستگاه‌های گرد و غبار هوشمند بدون هیچگونه مداخله انسانی کار می‌کنند؛ این دستگاه‌ها به منظور جمع‌آوری اطلاعات به کار گرفته می‌شوند که از این فناوری در ایران نیز استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از نوآوری‌ها، نوآوری چاپگرهای سه بعدی و چهار بعدی است، عرض طول و ارتفاع است و عمق و نور را هم به آن اضافه کرده، از این چاپگرها در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند از جمله در کافه‌ها، در دنیای مد و لباس و ...

الله دادی افزود: چاپگرهای سه بعدی، نوآوری باارزشی هستند که توسط خود انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد و چاپگرهای سه بعدی چیزهای غیر ممکن را با در دست داشتن نقشه‌های مشخص ممکن می‌سازد و بسیاری از کسب و کارها می‌توانند با استفاده از فناوری سه بعدی به ساخت محصول‌ها با داشتن نقشه‌های مختلف از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فناوری‌های سه بعدی و چهار بعدی توانسته‌اند محدودیت بحث تحریم را به راستی از بین ببرند.

الله دادی بیان کرد: یکی دیگر از فناوری‌ها، فناوری گراف دانشی هستند؛ نمودارهایی از دایره‌المعارف‌های مجازی هستند و اطلاعات کاملی از افراد و محصولات را به نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: بهتر آن است صاحبان کسب و کارها از یک گراف دانشی برخوردار باشند تا مشخصات و نام و نشان محصولات آن‌ها در دنیای مجازی وجود داشته باشد.

الله دادی اضافه کرد: گراف‌های دانشی توسط ویکیپدیا هستش که ویکیپدیا می‌تواند داده‌های مختلفی را استخراج و در سراسر وب آن را افزایش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای آگاهی از موقعیت مکانی، زمان بازگشایی کسب و کارهای محلی، قیمت‌ها و ... استفاده از گراف دانشی بسیار موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha