• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081006894
  • خبرنگار : 50356

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد:

برداشت پیاز از ۸۳۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان مشهد آغاز شد

برداشت پیاز از ۸۳۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان مشهد آغاز شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در شهرستان مشهد بیش ۸۳۰ هکتار پیاز زیر کشت رفته که در حال حاضر برداشت این محصول آغاز شده است.

علی ممیزی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۴۰ هکتار از زمین‌های اختصاص یافته به کشت پیاز به صورت کشت نشایی است. با توجه به ظرفیت و فرصت‌های بالقوه شهرستان مانند زمین، آب، امکانات و تجهیزات لازم و توجیه اقتصادی در هزینه کرد کشاورزان و بازگشت سرمایه بایستی برنامه‌ریزی لازم و مطلوب در این خصوص انجام گیرد.

وی  با بیان اینکه میانگین برداشت از هر هکتار حدود ۵۰ تن پیاز است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۴۰ هزار تن پیاز در شهرستان مشهد برداشت شود که علاوه بر تامین نیاز شهرستان مازاد آن قابلیت فرآوری در کارخانجات به روش‌های مختلف را نیز داراست.

ممیزی عنوان کرد: با توجه به اهمیت تولید پیاز در صنعت غذایی و اقتصاد خانوار و رونق کسب‌وکار و استفاده از فرآورده‌های آن در کارخانجات و ایجاد اشتغال در مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول و استفاده‌های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: میزان اشتغال‌زایی برای تولید این محصول به صورت ثابت ۱۶۶۰ و به صورت فصلی ۲۵ هزار نفر است.

ممیزی با بیان اینکه کشت پیاز از اواخر اسفندماه شروع و در اواخر مهر ماه برداشت نیز آغاز می‌شود ادامه داد: ارقام کشت شده در شهرستان مشهد از نوع قرمز، زرد طلایی و سفید بوده  که از بازار پسندی خوبی برخوردار است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد اظهار کرد: تاریخ کشت به‌ موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین و تغذیه مناسب از جمله اقدامات جهاد کشاورزی مشهد در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان، گفت: از ۸۳۰ هکتار ۱۸۰ هکتار مزارع آبیاری به صورت قطره‌ای و تیپ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha