• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403072015425
  • خبرنگار : 71628

لاوروف: هیچ نشانه‌ای از نظامی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد

لاوروف: هیچ نشانه‌ای از نظامی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد

وزیر امور خارجه روسیه عملی کردن تهدیدها علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را "اقدام تحریک‌آمیزی جدی" دانسته و گفت که هیچ نشانه‌ای از فعالیت‌های نظامی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که اجرایی کردن تهدیدها علیه تاسیسات برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران  یک اقدام تحریک‌آمیز جدی محسوب خواهد شد.

اظهارات لاوروف در پی این مطرح می‌شود که گمانه‌زنی‌هایی در برخی رسانه‌ها درباره حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران در تلافی عملیات «وعده صادق ۲» از سوی ایران علیه اراضی اشغالی مطرح شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز اخیرا نوشت که این رژیم به تنهایی و بدون کمک آمریکا، توان لازم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد که در استحکامات زیرزمینی و کوهستانی بسیار مستحکمی احداث شده‌اند.

مقامات ایران هشدار داده‌اند که هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران و شهروندان آن، زیرساخت‌های اراضی اشغالی و منافع متحدان آن در منطقه را هدف مشروع پاسخ نظامی ایران قرار خواهد داد.

ایران ۱۰ مهر(۱ اکتبر) طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود،‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

خبرگزارس تاس با انتشار این مطلب گزارش داد که لاوروف در کنفرانسی خبری گفت: مسلما، اگر تهدیدات علیه تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران اجرایی شود، یک اقدام تحریک‌آمیز بسیار جدی خواهد بود.

لاوروف همچنین با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها درباره حوادث لرزه‌ای در ایران در پنج اکتبر مبنی بر اینکه احتمالا، این لرزه‌ها ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای بوده است، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را کنترل می‌کند، هیچ نشانه‌ای از نظامی‌سازی آن وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha