• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400080805243
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

پوشش واکسیناسیون در خاش به بیش از ۴۰ درصد رسیده است

پوشش واکسیناسیون در خاش به بیش از ۴۰ درصد رسیده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان سیستان و بلوچستان گفت: در طول مدت بیش از ۷ماهه اجرای طرح واکسیناسیون کرونا بالغ بر ۸۰هزار و ۵۰۰دوز واکسن به رده های سنی بالای ۱۲سال در خاش و تفتان تلقیح شده و پوشش واکسیناسیون این جمعیت به بیش از ۴۰درصد رسید.

به گزارش ایسنا- دکتر رضا کرد افزود: در شهرستان خاش و تفتان از ابتدای شروع بیماری کرونا تا امروز تعداد ۵۶۶۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و متاسفانه تعداد۱۸۲ نفر از همشهریان ما نیز جان خود را از دست داده اند.

وی بیان کرد: بارها توسط ستاد مقابله با کرونا تأکید شد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش پوشش واکسیناسیون کرونا، بسترساز موج جدید بیماری و طغیان کرونا خواهد بود.

وی ادامه داد: طغیان اخیر کرونا در منطقه ده رئیس به دلیل پوشش پایین واکسیناسیون اهالی این منطقه و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و شرکت در ۴ عروسی پی در پی در دو هفته قبل شروع شده و تاکنون با بیماریابی فعال انجام شده، تعداد مبتلایان به ۶۳ نفر رسیده و وجه مشترک کلیه بیماران روستای چگرد شرکت در مراسم عروسی مشترک بوده است.

مدیر بهداشت خاش اظهار کرد:تجربیات و دستاوردهای ستاد مقابله با کرونای شهرستان در طغیان های قبلی نجف آباد و نوک آباد به ویژه بهره گیری از مشارکت دستگاههای ذیربط و اقدامات مداخله ای تیم واکنش سریع، تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت ده رئیس با مدیریت بخشدار منطقه، مدیر شبکه‌ و رئیس مرکز بهداشت شهرستان زیر نظر کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: تیم واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان خاش و تیم های بهداشت مرکز خدمات جامع سلامت ده رئیس و خانه های بهداشت تابعه ضمن ارائه آموزش و اطلاع رسانی، نسبت به بیماریابی فعال و نمونه گیری از افراد مشکوک و اطرافیان مبتلایان و واکسیناسیون کرونا اقدام می کنند.

مدیر بهداشت خاش افزود:همه می دانیم رجوع به متخصص در کلیه امور زندگی یک قاعده عقلی است پس در عرصه سلامت هم وقتی متخصصین و پزشکان تاکید بر تزریق واکسن کرونا جهت حفظ سلامت خود و جامعه دارند باید به آن عمل نمود، انتظار از تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادها و رسانه ها و بزرگان صاحب نفوذ این است به کمک آمده تا بتوانیم پوشش واکسیناسیون را ارتقا دهیم.

وی گفت:بر اساس اطلاعیه ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ورود دانش آموزان، معلمان به مدارس و کارمندان به ادارات، منوط به ارائه کارت معتبر تزریق واکسن یا تست منفی pcr در فاصله زمانی حداکثر ۳ روز قبل می باشد.

وی اظهارداشت:مهمترین موضوع حوزه سلامت آگاه سازی مردم از آسیب های ناشی از عدم واکسیناسیون و ارتقای شاخص واکسیناسیون و ایمن‌سازی صد درصدی جامعه می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha