• جمعه / ۷ آبان ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400080704925
  • خبرنگار : 50294

وقتی تئاتر با ذات کودکان مریوانی عجین می‌شود

ایسنا/کردستان "دریا زمین ماهی‌ها" نمایشی بود در جایی متفاوت در شهرکی بە نام کانی دینار و بین مردم محلی مریوان و گروهش معتقد بودند نمایش باید در دل مردم اجرا شود و همە مردم باید از آن بهرە ببرند، زیرا این نمایش‌ها برای مردم تهیە شدە است.

 انتخاب شهرک کانی‌دینار، انتخاب مناسبی بود تا مردمی کە امکان آمدن بە پارک‌های سطح شهر را نداشتند از این موهبت بهرە‌مند شوند.

مردم از هر کوچە و محلەای آمدە بودند تا شاهد برگزاری نمایش عروسکی "دریا زمین ماهی‌ها" و نمایش " از همەجا بی‌خبر" باشند.

شوق و نشاط کودکان مریوان از تماشای نمایش‌ها بە راستی دیدنی است، همزاد پنداری با عروسک‌های غول‌پیکر و انجام همزمان حرکات موزون با بازیگران نشان از علاقە آن‌ها بە تئاتر خیابانی است و می‌توان از نگاە پر شور و شوق آن‌ها آیندەای روشن را ترسیم کرد.

 در همە نمایش‌ها کودکان جزء جدانشدنی این نمایش‌ها بودند، کودکانی کە بدون داشتن هیچ نقش و آموزشی و در قالب تماشاچی حرکاتی نمایشی از خود نشان می‌دادند کە نشان از شکل‌گیری استعدادی نو در آن‌ها بود، استعدادی در زمینە تئاتر!  نمایش عروسکی " دریا زمین ماهی‌ها" نمایشی بود کە دربارە آلودگی محیط زیست توسط انسان‌ها بود، کە در قالب نمایش عروسکی و توسط عروسک‌های غول‌پیکر بە اجرا درآمد.

کارگردان نمایش "دریا زمین ماهی‌ها" گفت: استقبال بچەهای مریوانی و شور و نشاط آن‌ها در جشنوارە تئاتر خیابانی بی نظیر است. 

آزادە شهریاری در سومین روز از پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کار ما یە کار مشترک حرکتی موزیکال بود کە هم بچەها در ایفای نقش، شرکت داشتند و هم مخاطب اصلی ما کودکان هستند.

وی عنوان کرد: اولین دورەای است کە در این جشنوارە شرکت می‌کنم و از اینکە شادی و نشاط رو برای بچەها رقم زدیم بسیار خرسندیم.

وی در خصوص برگزاری جشنوارە در شرایط کرونایی افزود: زمانی برگزاری این جشنوارە درست است کە رعایت و نظارت بیشتری بر آن صورت بگیرد.  شهریاری در خصوص سطح برگزاری مسابقات گفت: متاسفانە سطح جشنوارە پایین‌تر از حد انتظار بود و اسکان بچەهای نمایش پایین‌تر از سطح استاندارد است.

وی در خصوص برگزاری جشنوارە در فضاهای باز خاطرنشان کرد: هرچند تئاتر مریوان یک تئاتر خیابانی است اما انتخاب محلەها بە عنوان مکان نمایش ایدە خوبی بود.

نمایش " از همە‌جا بی‌خبر" دومین نمایشی بود کە در کانی دینار در سومین روز از پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.

"از همە‌جا بی‌خبر" نمایشی بود دو بخشی کە بخش اول آن بە بیکاری و معضلات اجتماعی و اقتصادی جامعە می‌پرداخت، مردمانی کە برای بە دست آوردن پول دست بە انجام هرکاری می‌زدند.

بخش دوم نمایش "از همەجا بی‌خبر" حکایت از ۳ بازماندە از بیماری کرونا بود کە در زمان شیوع کرونا بە دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک و تزریق واکسن کرونا، توانستە بودند از بیماری کرونا جان سالم بە در ببرند.

کارگردان نمایش "از همە‌جا بی‌خبر" گفت: این چهارمین دورەای است کە در جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان شرکت می‌کنم.

نازیلا امینی به ایسنا گفت: نمایش "از همەجا بی‌خبر" در مورد معضل بیکاری و مضرات اجتماعی است، دربارە مردمی است کە از فشار بیکاری دست بە انجام هرکاری می‌زنند.  وی عنوان کرد: نمایش در واقع اعتراضی است بە مسئلە بیکاری و مشکلات اقتصادی جامعە است.  امینی در پایان یادآور شد: باوجود شرایط کرونایی حال حاضر اما باز هم جشنوارە با استقبال بی‌نظیر مردم روبەرو شد.  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha