• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403041107237
  • خبرنگار : 50294

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

‌۸۹ متقاضی جهش تحصیلی در کردستان

‌۸۹ متقاضی جهش تحصیلی در کردستان

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی هوش ۸۹ دانش‌آموز مقطع ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد.

طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۸۹ دانش‌آموز متقاضی جهش در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون هوش و بررسی روانشناختی صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه بالاتر را کسب می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام شد، افزود: چهار پایگاه تخصصی در شهرستان‌های سنندج، قروه، سقز و کامیاران برای اجرای برنامه جهش در استان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شوند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می‌کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر می‌روند.

محمدی عنوان کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: در این برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

محمدی تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده‌ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه اغلب صاحب نظران تعلیم و تربیت موافق جهش تحصیلی بی رویه کارشناسی نیستند، از والدین تقاضا کرد با در نظر گرفتن تأثیرات ذهنی و روانی جهش تحصیلی بر رشد و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشند.

محمدی در ادامه با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: ۸۹ نفر دانش آموز متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha