• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400072618941
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تاکید کرد:

تمسک به قوانین عقل و فطرت؛ مهم‌ترین اصل در تحقق وحدت

تمسک به قوانین عقل و فطرت؛ مهم‌ترین اصل در تحقق وحدت

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه وصول به وحدت با تمسک به قوانین عقل و فطرت محقق می‌شود، گفت: برای وحدت سخن از هفته می‌زنیم تنها یک حرکت سمبولیک و نمادین است ولی در حقیقت همیشه باید وحدت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی،  امروز دوشنبه ۲۶ مهر در دیدار با تعدادی از علمای اهل سنت و شیعه که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات در ۱۰۰ سال گذشته جمعیت مسلمانان را پراکنده کرده است، اما باید به اصل خود برگردیم.

وی با بیان اینکه اینکه برای وحدت سخن از هفته می‌زنیم تنها یک حرکت سمبولیک و نمادین است ولی در حقیقت همیشه باید وحدت داشته باشیم، بیان‌ کرد: برخی از تفرقه افکنی‌ها نه از سر جهالت بلکه از روی عمد است که باید این ایادی شناسایی شوند و مصائب ناشی از تفرقه از جهان اسلام رخت بر بندد.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه وصول به وحدت با التزام به قانون و از جمله قانون فطرت و وحی محقق می‌شود، اظهار کرد: عدالت و انصاف و مؤلفه‌های عقلی از جمله قوانین فطری است که با تمسک به آن می‌توان وحدت و یکدلی را در جامعه به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیامبر اسلام (ص) در حالت بیماری در لحظات آخر به مسجد می‌آید و می‌گوید مردم من رفتنی هستم اگر کسی حقی بر گردن من دارد بگوید تا حق او را بدهم که این نشان اوج حقوق بشر در دین ما است.

عبادی افزود: با این سیره حضرت رسول (ص)، چطور می‌شود که یک عده مسلمان از خدا بی خبر ابزار دست دشمن می‌شوند و مسلمان‌ها را به بهانه‌های مختلف در حد گسترده می‌کشد و بقیه افراد نیز از دور نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه مستکبرین عالم تنها زبان قدرت را متوجه می‌شوند، اظهار کرد: این افراد اعتراف کردند که گروه‌هایی چون داعش را خودشان تشکیل داده‌اند و ابوبکر بغدادی نیز در واقع یک صهیونیست آموزش دیده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: توطئه دشمنان دیگر مسئله‌ای مانند این موارد نیست که بگوییم دست و صورت را چطور باید شست چرا که ۱۴۰۰ سال مسلمانان منتظرند که ببینند دست و صورت را چطور باید شست تا احیاناً بدعت نشود، اما در این مسئله که جای شبه نیست.

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز گفت: متأسفانه دشمنان افراط گرایی افراد جاهل را بهانه برای جلوگیری از گسترش اسلام در غرب قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه خشونت‌ها و افراط‌گری های دینی و کشتار انسان‌های بی‌گناه توسط انسان‌های جاهل و نادانی انجام می‌شود که خود را منتسب به اسلام می‌کنند، تصریح کرد: دشمنان اسلام نیز این خشونت‌ها را بهانه‌ای برای تبلیغ علیه اسلام و اسلام ستیزی و اسلام هراسی قرار داده‌اند، در حالی که دین اسلام به ذات خود عیبی ندارد و همه اشکالات از مسلمانی ما است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان‌ کرد: متأسفانه این جنایت‌ها و خشونت‌ها را بهانه‌ای برای جلوگیری از گسترش اسلام در غرب قرار داده‌اند در حالی که دین ما توصیه به مدارا و رعایت حقوق بشر و حرام بودن ظلم و ستم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در اسلام مسلمان و مؤمن برادر مسلمان معرفی شده است، افزود: بی شک انسان نباید به برادر خود ظلم کرده و در جایی که به او نیاز دارد، تنهایش بگذارد و با نظر تحقیر به او نگاه کند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه در روایات رسول اکرم حتی از ظلم به غیر مسلمان نیز به شدت منع شده است، گفت: من تعجب می‌کنم از افرادی که حرف از اسلام می‌زنند ولی مسلمانان را در مسجد و خانه خدا به شهادت می‌رسانند.

مولوی فاروقی اظهار کرد: یکی از دلایلی که موجب شده امروز شاهد کشتار و جنایت در جوامع اسلامی باشیم همان تفرقه است و گرنه اگر مسلمانان وحدت داشتند، اسرائیل نمی‌توانست در برابر آنان مقاومت کند.

وی با اشاره به اینکه مخالفان عواملی برای تفرقه در کشورهای اسلامی دارند، یادآور شد: علت تفرقه، جدایی ما مسلمانان از قرآن و سیره پیامبر (ص) است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha