• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400072416825

۹ شهر گلستان در وضعیت آبی کرونایی

۹ شهر گلستان در وضعیت آبی کرونایی

ایسنا/گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی صورت گرفته، ۹ شهر استان در وضعیت آبی و ۵ شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

ناهید جعفری ظهر امروز شنبه ۲۴ مهرماه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت نسبتاً متعادلی از نظر شیوع کرونا در استان داریم.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۸۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۱۱ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۲۲ بستری جدید در بیمارستان‌ها داشتیم و متأسفانه یک نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای گرگان، علی‌آبادکتول، مینودشت، آق‌قلا و بندرگز در وضعیت زرد و شهرهای کردکوی، بندر ترکمن، گمیشان، گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، گالیکش، مراوه‌تپه و کلاله در وضعیت آبی ازلحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

وی در ادامه گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۱۷ هزار نفر معادل ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان، دوز اول واکسن را دریافت کردند و ۴۹۵ هزار و ۷۲۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تزریق روزانه ۳۵ هزار دوز واکسن در استان وجود دارد که از این تعداد تا ۲۳ هزار دوز مربوط به دوز اول است.

جعفری با تأکید بر اینکه اولویت ما واکسیناسیون دانش آموزان است، گفت: تاکنون ۹۴ هزار نفر از افراد سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در گلستان معادل ۴۹.۶ درصد جمعیت این دوره سنی واکسن دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دانش‌آموزی بعد از دریافت واکسن کرونا دچار عارضه جدی نشده است، گفت: خانواده‌ها بدون نگرانی از عوارض واکسن نسبت به واکسیناسیون دانش‌آموزانشان اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha