• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040905786
  • خبرنگار : 71402

واشنگتن از ارمنستان و آذربایجان برای نشست آتی ناتو دعوت کرد

واشنگتن از ارمنستان و آذربایجان برای نشست آتی ناتو دعوت کرد
از راست، وزیران خارجه جمهوری‌ آذربایجان، آمریکا و ارمنستان

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن از جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای شرکت در نشست شرکای خود در چارچوب اجلاس سران ناتو که قرار است در واشنگتن برگزار ‌شود، دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا، جیمز اوبراین، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، طی یک نشست توجیهی در باکو، خاطرنشان کرد که ایالات متحده جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به نشست شرکای خود در چارچوب اجلاس ناتو که در واشنگتن برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

به‌رغم آنکه گفت‌وگوهای پراکنده‌ای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر تعیین مرزها در جریان است، تنش‌ها میان این دو همسایه منطقه قفقاز همچنان بالاست و هر از گاهی ۲ طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس و تیراندازی مرزی متهم می‌کنند.

به گزارش آرمن‌پرس، نشست آتی سران ناتو در واشنگتن، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد این ائتلاف امنیتی غربی است.

اوبراین در جریان سفرش به باکو، با مقامات جمهوری آذربایجان دیدار داشت تا در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله روند صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: «آنتونی بلینکن (وزیر امور خارجه آمریکا) میزبان رویدادی برای همه شرکای ناتو است. این شامل ارمنستان و آذربایجان هم می‌شود، بنابراین ما انتظار داریم که هر ۲ طرف در آن شرکت کنند. این نشست در سطح وزرای خارجه است. بنابراین آنها به همراه سایرین، در مجموع ۳۰ شریک، شرکت خواهند کرد.»

وزارت خارجه ارمنستان به سرعت شرکت ایروان در این رویداد را تایید کرد.

روز پنج‌شنبه خبرگزاری «توران» جمهوری آذربایجان به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در روز ۱۵ ژوئیه در واشنگتن خواهند بود و ممکن است در آنجا با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وزارت خارجه ارمنستان تایید نکرد که آیا پاشینیان در این مراسم شرکت خواهد کرد یا با علی‌اف گفت‌وگو خواهد داشت یا خیر. ایالات متحده ارمنستان و جمهوری آذربایجان را تحت فشار قرار داده است تا هر چه سریعتر یک معاهده صلح امضا کنند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha