• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403040905787
  • خبرنگار : 71592

اکثر صهیونیست‌ها موافق کناره‌گیری نتانیاهو از سیاست هستند

اکثر صهیونیست‌ها موافق کناره‌گیری نتانیاهو از سیاست هستند

براساس یک نظرسنجی، تقریبا دو سوم با کناره‌گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سیاست و عدم نامزدی او در دور بعدی انتخابات موافق هستند.

به گزارش ایسنا، طبق این نظرسنجی که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی انجام داد ۶۶ درصد صهیونیست‌ها معتقدند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر ۷۴ ساله این رژیم باید بازنشست شود و در دور آتی انتخابات شرکت نکند.

۲۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواهان ادامه حضور سیاسی نتانیاهو شدند و هفت درصد هم در این باره نظری نداشتند.

از زمان حمله مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و در پی آن حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که همچنان هم ادامه دارد موجب کاهش محبوبیت نتانیاهو شد.

براساس نظرسنجی که روز جمعه روزنامه معاریو منتشر کرد در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی جدید «بنی گانتس» رئیس حزب وحدت داخلی شانس بیشتری نسبت به نتانیاهو برای کسب صندلی نخست وزیری دارد.

با وجود تشدید مطالبات برای برگزاری انتخابات زودهنگام، اما نتانیاهو بارها اعلام کرده با وجود تداوم جنگ غزه با برگزاری چنین انتخاباتی مخالف است.

آخرین انتخابات در فلسطین اشغالی اواخر ۲۰۲۲ برگزار شد و طبق قانون، دوره کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در صورتی که انتخابات زودهنگامی برگزار نشود، چهار ساله خواهد بود.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و بیش از ۱۲۴ هزار فلسطینی شهید و زخمی برجای گذاشته است و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ دهها کودک شده، مفقود هستند.

تل‌آویو در حالی به این جنگ ادامه می‌دهد که شورای امنیت با صدور قطعنامه خواهان توقف فوری جنگ غزه شد و دیوان بین‌المللی دادگستری نیز از رژیم صهیونیستی خواست حمله به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف، تدابیری برای ممانعت از وقوع نسل‌کشی جمعی و بهبود وضعیت انسانی غزه اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha