• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071913235
  • خبرنگار : 50378

جایگاه اندیشه دینی در حیات فرهنگی استرالیا

جایگاه اندیشه دینی در حیات فرهنگی استرالیا

ایسنا/خراسان رضوی در نشست علمی «جایگاه اندیشه دینی در حیات فرهنگی استرالیا؛ پیشینه، چشم‌انداز» که با حضور پژوهشگران گروه کلام و دبیرخانه همایش گفت‌وگوی ادیان در دفتر ریاست بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، «شیخ اشفاق حسین وحیدی» مبلغ و امام جمعه ملبورن استرالیا به ایراد سخن پرداخت.

شیخ اشفاق حسین وحیدی در ابتداء این نشست با بیان اینکه ۱۰ سال است در کشور استرالیا و شهر ملبورن به فعالیت‌های علمی و فرهنگی می‌پردازیم، اظهار کرد: شهر ملبورن از جمله شهرهای بسیار بزرگ، پر جمعیت و مهم کشور استرالیا است و مذهب اغلب آنان مسیحیت کاتولیک است.

امام جمعه ملبورن ادامه داد: خوشبختانه مسلمانانی از کل دنیا به ویژه از کشورهای هند، پاکستان،  افغانستان، ایران و ... اعم از شیعه و سنی در  این کشور زندگی می‌کنند و تاکنون هیچ مشکل و اختلافی بین آن‌ها مشاهده نشده است، تنها مشکل اساسی و عمده ما این است که شیعیان همچون اهل تسنن اجازه ساخت مسجد و حسینیه را ندارند.

وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته با توجه به مشکلاتی که در کشور سوریه وجود داشت بخشی از مردم این کشور به استرالیا مهاجرت کردند که در بین آن‌ها داعشی‌ها نیز بودند؛ داعش همواره علیه شیعیان تبلیغ می‌کند و دولت استرالیا راه مسلمانان را از آنان جدا می‌داند.

وحیدی ادامه داد: ما در این کشور به مناسبت‌های مختلف، در قالب وبینار و به صورت آنلاین در ایام ولادت‌ و شهادت ائمه اطهار(ع) و اعیاد، عزاداری و سوگواری، مراسم و برنامه‌های مختلفی برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌کنیم. ما همچنین با برگزاری برنامه‌های مختلف ورزشی، تربیتی، تغذیه، اردوهای تفریحی و... برای نسل جوان مسلمان به تبلیغ دین می‌پردازیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، امام جمعه ملبورن افزود: مدارس در استرالیا از مراکز بسیار مهمی به شمار می‌روند که به تبلیغ دین و مذاهب پرداخته می‌شود و هزینه‌های هنگفتی نیز در این خصوص صرف می‌شود؛ یکی از مشکلات ما شیعیان در این کشور این است که مرکزی برای تبلیغ دین نداریم.

وی بیان کرد: ما با علمای سایر مذاهب به ویژه اهل سنت ارتباطات خوبی داریم و با برگزاری جلسات و یا کنفرانس‌های متعددی نظرات و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha