• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400071912765
  • منبع : نمایندگی سمنان

نگاهی به قیمت چند کالای پرمصرف بازار

نگاهی به قیمت چند کالای پرمصرف بازار

ایسنا/سمنان رئیس اتاق بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان از روند کاهشی قیمت اقلامی همچون سیمان و افزایش قیمت برخی حبوبات در بازار خبر داد.

‌ برهانی، اظهار کرد: با مدیریت بازار توسط دولت و استفاده از سامانه‌های بورسی، شاهد کاهش قیمت سیمان هستیم که در حال حاضر با قیمت پاکتی ۳۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت برنج در یکی دو ماه اخیر خاطرنشان کرد: افزایش قیمت انواع برنج ایرانی به صورت کشوری و به دلیل افزایش قیمت در مبداء بوده که در استان نیز با آن مواجه شدیم.

رئیس اتاق بازرسی و نظارت اصناف استان ادامه داد: در شهریور ماه با توجه به پایان فصل برداشت حبوبات، افزایش قیمت داشتیم که با شروع فصل پاییز و تزریق محصولات جدید، در حال حاضر شاهد کاهش قیمت هستیم.

وی اضافه کرد: شیر فله در استان از مرداد ماه سال جاری تاکنون با قیمت ۷ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می شود.

برهانی با اشاره به قیمت مواد پروتئینی اظهار کرد: در بحث قیمت انواع گوشت‌ قرمز، با ثبات قیمت مواجه بودیم و مرغ در بازار استان با قیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان و تخم‌مرغ نیز با قیمت کیلویی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

رئیس اتاق بازرسی و نظارت اصناف استان گفت: در حال حاضر در بازار، گوشت قرمز گوسفندی با قیمت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان و گوشت قرمز گوساله نیز با قیمت کیلویی ۱۴۰ هزار تومان به مردم عرصه می‌شود.

همچنین صیادجو، رئیس اتاق اصناف استان سمنان گفت: به دلیل ایجاد روند کاهشی سرایت و ابتلا به بیماری کرونا در جامعه، بازار رفته رفته به سمت شرایط عادی خود در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده ما شاهد افزایش تقاضا در بازار خواهیم بود خاطرنشان کرد: اتاق اصناف با برخورداری از ۱۰ اکیپ بازرسی، آمادگی ‌لازم جهت کنترل بازار را دارد.

رئیس اتاق اصناف استان از تداوم نظارت‌ها بر بازار خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته از بازار غافل نبودیم و ضرورت نظارت بر بازار همواره مورد توجه بود.

وی ادامه داد: در همین راستا ۲۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در ۶‌ماه گذشته انجام شده که ۱۲ هزار مورد در خصوص رعایت ‌پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

صیادجو تصریح کرد: ۹۱۵ پرونده به ارزش یک ‌میلیارد و ۳۵۰‌ میلیون تومان به سازمان تعزیرات ارسال شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha