• جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400070905803
  • خبرنگار : 50223

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون:

مردم بیش از ۲۰۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در انتظار اجرای طرح هادی هستند

مردم بیش از ۲۰۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در انتظار اجرای طرح هادی هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بیش از ۲۰۰۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار اجرای طرح هادی هستند.

مهدی روشنفکر در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت ها و ذخایر بسیار خوب و غنی برخوردار است، اما مردمی بسیار محروم دارد.
وی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت این وزراتخانه، ذخایر و فرصت ها می توان رونق و شکوفایی در این استان ایجاد کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چندین بار در گذشته، مسئولین از توان، شرایط، زیبایی ها، وضعیت، اخلاق، انسانیت و تعهد مردم این استان اشاره کردند.
روشنفکر با اشاره به عمق محرومیت این استان، عنوان کرد: چالش ها، مشکلات و نارسایی زیادی وجود دارد که در آغاز دولت سیزدهم و با توان وزارتخانه تعاون می توانیم بر بسیاری از این مشکلات فائق بیاییم.
وی بیان کرد: با شیوع کرونا بسیاری از مشاغل تعطیل یا نیمه تعطیل شدند و بسیاری از کارگران فاقد شغل هستند که نیاز به حمایت های ویژه ای دارند، مخصوصا افرادی که بیمه نداشتند و اکنون بیشتر متضرر هستند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از فلسفه های پرداخت تسهیلات، کاهش بیکاری است و خوشبختانه حوزه ها و معاونین مختلف وزارتخانه مصوبات خوبی در سال ۹۹ در استان داشتند اما تاکنون بسیاری از مصوبات جنبه عملیاتی و کاربردی نداشتند.
روشنفکر با بیان اینکه در بحث اعتبارات ناشی از خسارات ویروس کرونا، ۲۲۵ میلیارد تومان لحاظ شده بود و از این میزان تنها ۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده است، ادامه داد: سخت گیری و محدودیت های بعضی بانک ها، یکی از دلایلی بود که مردم نتوانستند از این اعتبارات بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: پیچیدگی و طولانی بودن صدور مجوزها مانع سرمایه گذاری و اشتغال می شود که تقاضامندیم اصلاحی در دستورالعمل های مربوطه صورت گیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تعاونی ها مشکلات عدیده ای وجود دارد و بسیاری از سهامداران اظهار نگرانی دارند، بر اساس سند چشم انداز لازم است که این بخش حمایت شود.
روشنفکر افزود:یکی از دغدغه های مسئولین، تثبیت شغل است که نیاز است برنامه جامعی لحاظ شود تا بعضی از شغل ها به راحتی تعطیل نشوند.
وی با بیان اینکه کار مطالعاتی سد تنگ سرخ از زمان سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ صورت گرفت، اظهار کرد: از ۱۱ سال گذشته کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی یک سال گذشته تاکنون قریب به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفت.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس توافق نامه بین بانک رفاه و بانک توسعه و تعاون، ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شد که تقاضای تسریع در کار را داریم.
به گزارش ایسنا، روشنفکر بیان کرد: بیش از ۲۲۲۲ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که اکثر این روستاها که شرایط طرح هادی به آنها تعلق می گیرد، اما سال های زیادی است که مردم در انتظار این طرح هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha