• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400062317427
  • خبرنگار : 50212

یک مسئول:

مجوز جدیدی برای استقرار صنایع آلاینده در استان مرکزی صادر نمی‌شود

مجوز جدیدی برای استقرار صنایع آلاینده در استان مرکزی صادر نمی‌شود

ایسنا/مرکزی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: مجوز جدیدی برای استقرار صنایع آلاینده نظیر ایزوگام و سرب در استان مرکزی صادر نمی‌شود.

رضا میرزایی سه شنبه ۲۳ شهریورماه در نشستی با فرماندار و اصحاب رسانه ساوه با اشاره به اینکه محیط زیست استان با ۷۰ درصد چارت اداری فعالیت می‌کند و با کمبود نیرو مواجه است، اظهار کرد: اصل ۵۰ قانون اساسی ذکر می کند که حفاظت از محیط زیست یک امر همگانی است و وظیفه عمومی تلقی می‌شود. تمام مردم باید در حفظ محیط زیست کوشا باشند و به عنوان چشمان بینای محیط زیست در کنار محیط بانان و مسئولان از آن مراقبت کنند تا هدف وجود ۸۰ میلیون محیط بان تحقق پیدا کند.

وی افزود: خوشبختانه با اهتمام ویژه‌ای که وجود دارد از حدود ۷۰ سال قبل گونه‌ای از دست نرفته و گونه‌های شاخص جانوری در کشور با وجود کمبود امکانات و زیرساخت‌ها حمایت شده‌ و نسل آنها منقرض نشده است.

او با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی است، اظهار کرد: در حوزه آلودگی هوا نیز  باید به دنبال احداث صنایع بهینه باشیم و با بهره گیری از امکانات مدرن ضد آلایندگی، در حفظ محیط زیست کوشا باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در ادامه با اشاره به فعالیت برخی صنایع آلاینده در استان گفت: به عنوان مثال در شهرستان دلیجان به دلیل فعالیت صنایع ایزوگام و بالا بودن میزان آلایندگی، شورای تامین شهرستان با ارسال نامه‌ای به کارگروه کاهش آلودگی استان اعلام کرد که مخالف ایجاد صنایع آلاینده جدید در این شهرستان است و در این کارگروه مصوب شد که به صنایع بالقوه آلاینده مثل سرب و ایزوگام در هیچ نقطه ای از استان مجوز فعالیت داده نشود مگر اینکه از تکنولوژی پاک و دانش بنیان برخوردار باشند.

او گفت: فعالیت هر صنعتی باید براساس ضوابط زیست محیطی باشد و با نظر شخصی و سلیقه‌ای نمی‌توان مانع از فعالیت یا آغاز فعالیت صنایع و معادن شد بلکه باید با شاخص‌های زیست محیطی تطبیق داده شود.

وی در خصوص احداث سایت پسماند در ساوه نیز گفت: تاکنون هیچ زمین و مجوزی برای احداث سایت پسماند صادر نشده است و هیچ بحثی در این مورد در محافل رسمی استان مطرح نیست. وقتی زمینی واگذار نشده است قطعا اجرای طرح پسماند منتفی است.

میرزایی تصریح کرد: هرگونه واگذاری در کارگروه پسماند استان تصمیم گیری خواهد شد و نافذترین تصمیمی که اتخاذ شود با نظر فرماندار شهرستان خواهد بود، ولی در مجموع تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است و چون زمینی واگذار نشده است هرگونه مجوزی از سوی هر دستگاهی صادر شود باطل خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha