• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400062115481

مدیر عامل هلال احمر یزد اعلام کرد؛

دنیای مجازی یاریگر امدادرسانی‌ روزهای کرونایی

دنیای مجازی یاریگر امدادرسانی‌ روزهای کرونایی

ایسنا/یزد مدیر عامل هلال احمر استان یزد با اشاره به عملکرد آموزشی پنج ماهه ابتدای امسال به صورت حضوری و غیرحضوری، از برگزاری شش دوره غیرحضوری «خانواده آماده کرونا» در استان طی این مدت خبر داد.

دکتر «محسن حرازی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا که شرایط برای برگزاری کلاس‌های حضوری با محدودیت روبرو شد و نتوانستیم آموزش‌های حضوری داشته باشیم به آموزش‌های غیرحضوری روی آوردیم تا افراد بتوانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که در مرحله اول عده‌ای برای شرکت در دوره‌ها از طریق ثبت‌نام در سایت «خادم» اقدام کردند، گفت: شرایط دوره‌ها و آزمون از طریق این سایت به صورت غیرحضوری برگزار شد به طوری که حتی ارجاع مدرک و درخواست برای اخذ ان نیز به صورت غیرحضوری انجام می‎شود.

وی با اشاره به این که دوره‌هایی حضوری و نیمه حضوری نیز تدارک دیده شده بود، در مورد آمار پنج ماهه اخیر امسال تصریح کرد: در این مدت، ۵۶ دوره حضوری با مشارکت هزار و ۱۷۱ نفر برگزار شد که در این برهه، ۱۲ دوره نیمه حضوری با مشارکت ۱۷۱ نفر و همچنین ۵۷ دوره ویژه پادگان‌های خاتمی و حضرت ولیعصر در اردکان با مشارکت هزار و ۵۳۲ نفر برگزار شد.

حرازی‌زاده با اشاره به برگزاری شش دوره غیرحضوری تصریح کرد: دوره «خانواده آماده کرونا» به صورت مجازی برگزار شده که شامل شش دوره است، علاوه بر آن دوره «دادرس» که قبلا برای دانش آموزان آماده در مقابل مخاطرات و به صورت حضوری بوده نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‎شود.

وی به نسخه موبایلی اپلیکیشن کمک‌های اولیه که توسط فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و ترجمه و مدیریت جمعیت هلال احمر ایران تهیه و تنظیم و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته نیز اشاره کرد و گفت: با نصب اپلیکیشن کمک‌های اولیه، ساده و رایگان می‌توانید یک زندگی را نجات دهید.

این مسئول تصریح کرد: برنامه رسمی کمک‌های اولیه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر، به شما امکان دسترسی فوری به اطلاعاتی را که باید برای رسیدگی به رایج‌ترین موارد اضطراری بدانید، می‌دهد.

به گفته وی، این اپلیکیشن دارای ویژگی‌هایی همچون استاندارد علمی و به روز شده، مورد تایید علمی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، حاوی به‌روزترین و آسان‌ترین اقدامات برای سوانح روزمره است. سایر مشخصات این اپلیکیشن عبارتند از آموزش گام به گام ساده به زبان فارسی همراه با فیلم، عکس و سایر طلاعات لازم برای پاسخگویی به موارد اضطراری و اتفاقاتی که ممکن است در طول روز در حین حوادث و سوانح برای شما اتفاق بیفتد.

حرازی زاده با بیان این که اپلیکیشن کمک‌های اولیه، یک مربی همراه افراد خواهد بود، گفت: مردم می‌توانند با نصب این آپ روی گوشی خود، قهرمان خود باشند.

اپلیکیشن کمک‌های اولیه توسط فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و ترجمه و مدیریت جمعیت هلال احمر ایران تهیه و تنظیم شده است، علاقمندان می‌توانند آخرین نسخه این اپلیکیشن را از منابع رسمی مانند گوگل پلی دانلود کنند. نسخه فارسی این اپلیکیشن در لینک « http://khadem.ir/اپلیکیشن-first-aid/اپلیکیشن/ » در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha