• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062918967
  • خبرنگار : 50463

تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی توسط عضو هیات علمی دانشگاه علم‌وهنر یزد

تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی توسط عضو هیات علمی دانشگاه علم‌وهنر یزد

ایسنا/یزد در مراسم تقدیر از برگزیدگان فراخوان تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی، از عضو هیأت علمی دانشگاه علم و هنر، به دلیل ارائه طرحی نوآورانه در زمینه سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر هوش مصنوعی تجلیل شد. 

طرح تدوین سرفصل‌های آموزشی سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط «حامد فلاح تفتی» از اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و هنر استان یزد ارائه شده بود، توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورد تجلیل قرار گرفت.

مراسم تقدیر و اهدای جوایز برگزیدگان فراخوان تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی، با حضور معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و ستاد هوش مصنوعی برگزار شد.

در این مراسم از ۵۰ طرح برگزیده از میان ۱۷۹ طرح ارسالی از دانشگاه‌های سراسر کشور با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

این طرح‌ها شامل موضوعات مختلفی از جمله فنی مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی بود.

هوش مصنوعی یکی از مهمترین فناوری‌های تحول‌آفرین در عصر حاضر است که با رشد سریع خود در حال تغییر چشمگیر بسیاری از حوزه‌هاست.

هدف از این فراخوان تشویق پژوهشگران به توسعه مدل‌های جدید توجه به مباحث پایه‌ای هوش مصنوعی، و به‌ کارگیری این ابزارها برای حل مسائل کاربردی کشور است.

در این مراسم، «حامد فلاح تفتی» به دلیل نوآوری و کاربردی بودن طرح خود مورد تحسین  قرار گرفت.

این طرح از نظر داوران به دلیل هم‌سویی با آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی و بهره‌گیری از تجربیات مرتبط با صنعت و آموزش، به عنوان یکی از ۵۰ طرح برتر شناسایی شد.

از اهداف اصلی این فراخوان می‌توان به غنی‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها با جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی، ارتقای دانش و مهارت اساتید و دانشجویان و ایجاد بستری مناسب برای اشتراک‌گذاری تجارب متخصصان و اساتید برجسته اشاره کرد.

این برنامه همچنین به دنبال ایجاد دادگان بومی برای تقویت الگوریتم‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های مرتبط در کشور است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و هنر یزد، این برنامه از اردیبهشت سال جاری آغاز شد و طی آن، مکاتبات گسترده‌ای با دانشکده‌های مختلف کشور انجام و بیش از ۱۷۰ عنوان سرفصل از اساتید و اعضای هیأت علمی دریافت شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha