• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062919348
  • خبرنگار : 50214

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در یادواره شهدای امدادگر یزد:

مسیر شهدای امدادگر را ادامه می‌دهیم/هلال احمر ایران آبروی صلیب سرخ جهانی را خرید

مسیر شهدای امدادگر را ادامه می‌دهیم/هلال احمر ایران آبروی صلیب سرخ جهانی را خرید

ایسنا/یزد رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر تداوم راه شهدای امدادگر توسط این جمعیت، به امدادرسانی هلال احمر به مصدومان لبنانی در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بنا به گفته رئیس صلیب سرخ جهانی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با این اقدام اخیر خود آبروی صلیب سرخ را خرید.

دکتر «پیرحسین کولیوند» شامگاه امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه در اولین یادواره ۸۹ شهید امدادگر استان یزد که در جوار قبور شهدای گمنام در حسینیه تاریخی امیرچخماق دارالعباده یزد برگزار ‎شد، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهید سلیمانی، رئیس جمهور شهید و شهدای امدادگر، گفت: از حضور گرم و صمیمی مردم دارالعباده در این محفل نورانی که متعلق به شهدای عزیز است، قدردانی می‌کنم.

وی با تبریک میلاد حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: از سردار «نصرالله فتحیان» مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که جرقه برگزاری یادواره‌های شهدای امدادگر را زدند، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در قالب کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر کشورمان، یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم.

کولیوند تاکید کرد: کنگره و یادواره شهدا جزو تکالیف ماست و همانگونه مقام معظم رهبری برگزاری این یادواره‌ها را مطالبه کردند، باید به آن اهمیت بدهیم و هم یاد شهدا را گرامی بداریم و هم پیام آنها را به ویژه به نسل جوان انتقال دهیم.

 وی با اشاره به منزلت والای شهدای کشورمان، عنوان کرد: شهدا نه فقط سرمایه معنوی ما هستند بلکه همه سرمایه ما محسوب می‌شوند و همه ما به آنها بسیار بدهکاریم.

این مسئول به دشواری فعالیت ایثارگرانه‌ی شهدای امدادگر در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: این شهدا باید ضمن حفظ جان خود در برابر دشمن، بدون سلاح و بعضاً با دست خالی، جان رزمندگان دیگر را نجات می‌دادند.

وی خدمات شهدای امدادگر را در صحنه‌های نبرد یادآور شد و گفت: امدادگران ما در دوران دفاع مقدس نه تنها برای رزمندگان خودمان بلکه به مجروحان دشمن نیز خدمات ارائه می‎کردند و در شناسایی مفقودان و رد و بدل کردن نامه رزمندگان و اسرا نیز مشارکت داشتند.

مسیر شهدای امدادگر را ادامه می‌دهیم/هلال احمر ایران آبروی صلیب سرخ جهانی را خرید

کولیوند با تاکید بر این که امروز هم به فضل الهی و دعای خیر مردم کشورمان همین مسیر را ادامه خواهیم داد، به جنایت اخیر رژیم صهونیستی اشاره کرد و گفت: امروز منطقه به دست این رژیم غاصب به نمایشگاهی از انواع و اقسام جنایات و نقص حقوق بشر تبدیل شده است.

وی به عملیات وحشیانه ۴۸ ساعت گذشته این رژیم غاصب که جمعیت زیادی از مردم لبنان را به جراحت‌های دردآور و سختی مبتلا کرده است، اشاره و بیان کرد: جمعیت هلال احمر به تاسی از ایثارگری رزمندگان و شهدای کشورمان بلافاصله به لبنان اعزام شدند و در همان ابتدای فراخوان ۲۰۰ نفر از متخصصان و جراحان چشم و صورت برای کمک به مصدومان این حادثه اعلام آمادگی کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی داوطلبان هلال احمر به مصدومان این جنایت با اعزام به لبنان، گفت: این یک اقدام بشردوستانه از سوی کشور جمهوری اسلامی برای کمک به کشوری تحت ظلم بود و حکم این داوطلبان را خداوند به آنها اعطا کرده و فرمان داده در این امر از یکدیگر سبقت بگیریم.

وی با اشاره به تعیین تکلیف و نجات بسیاری از مصدومان این حوادث، گفت: خوشبختانه رئیس صلیب سرخ جهانی در این باره هلال احمر جمهوری اسلامی را آبروی خود خواند و آنچنان از این اقدام به وجد آمدند که برای تجهیز بیمارستانهای لبنان برای کمک به سایر مصدومان اقدام کنند.

کولیوند در پایان ابراز امیدواری کرد که جمعیت هلال احمر با سه میلیون عضو داوطلب، همان مسیری که رزمندگان و ایثارگران و شهدایمان پیمودند را بپیماید.

مسیر شهدای امدادگر را ادامه می‌دهیم/هلال احمر ایران آبروی صلیب سرخ جهانی را خرید

سردار «نصرالله فتحیان» مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت نیز در این مراسم ضمن قدردانی از هلال احمر مردمی و مردم پایه‌ی قدرتمند و خانواده شهدای عزیز حاضر در این مراسم، گفت: مردم یزد کارنامه درخشانی برای انقلاب، کشور و اسلام از خود بر جای گذاشته‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز بیش از ۶۳ هزار جوان یزدی به فرمان امام(ره) لبیک گفتند و با حضور در عملیات‌های بزرگی از این کشور دفاع کردند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی امدادگران یزدی در دوران دفاع مقدس، گفت: موسس بهداری سپاه یک یزدی یعنی دکتر شهید پاکنژاد بود و شهدای شاخصی از یزد مانند شهید رهنمون از این استان داشتیم.

سردار فتحیان با بیان این که یزدی‌ها دل امام راحل(ره) را شاد کردند، افزود: هلال احمر با عظمت و قدرتمند بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور است و در تمام ادوار خوش درخشیده است.

مسیر شهدای امدادگر را ادامه می‌دهیم/هلال احمر ایران آبروی صلیب سرخ جهانی را خرید

وی به حضور به موقع، متعهدانه و چابک جمعیت هلال احمر کشورمان در حوادث مختلف از جمله امدادرسانی به مصدومان لبنانی در جنایت اخیر رژیم صهونیستی اشاره و عنوان کرد: بسیاری از داوطلبان و حتی وزرای بهداشت برای خدمت رسانی و امدادگری در این حادثه با هم رقابت می‌کردند و خوشبختانه تعامل خوبی بین هلال احمر با سایر بخش‌ها را در این دوره شاهدیم.

مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: مقاومتی که امروز در کشورهای مختلف جهان شاهد ان هستیم نشات گرفته از مقاومت ملت شریف ایران در دوارن دفاع مقدس است.

سردار فتحیان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به امدادرسانی به یک میلیون مجروح و انجام ۱۰۰ هزار عمل جراحی در دوران دفاع مقدس، گفت: هیچگاه یگان یزد با کمبود کادر درمانی مواجه نشد و هزار نفر امدادگر و پزشک از استان یزد در دوارن دفاع مقدس حضور یافتند و امروز نیز یزدیها در اربعین حسینی غوغا می‌کنند و کادر پزشکی یزد برای خدمت به زائران سر از پا نمی‌شناسند.

مسیر شهدای امدادگر را ادامه می‌دهیم/هلال احمر ایران آبروی صلیب سرخ جهانی را خرید

«محمد عشقی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضور مسئولان، خانواده شهدا و مردم شهید پرور استان در این مراسم، اظهار کرد: با عنایت خود شهدا تعداد ۸۹ شهید امدادگر استان شامل ۶۲ نفر از بسیجیان، ۱۲ امدادگر هلال احمر، ۱۴ نفر از پاسداران شهید و یک نفر از ارتشیان استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به تشکیل ۲۰ کمیته جهت برنامه ریزی این مراسم بزرگداشت، گفت:  خوشبختانه در قالب ۲۵ کمیته با خانواده شهدا دیدار و از آنها دعوت به حضور در این مراسم شد.

مسیر شهدای امدادگر را ادامه می‌دهیم/هلال احمر ایران آبروی صلیب سرخ جهانی را خرید

مهمان ویژه این مراسم شهید والامقام دانش اموز «ابراهیم زمانی باجگانی» بود که پس از ۳۷ سال به آغوش وطن بازگشته بود.

شهید زمانی باجگانی در پنجم اسفندماه ۱۳۴۸ در روستای باجگان بافق چشم به جهان گشود و هجدهم فروردین ۱۳۶۶ با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه به شهادت رسید اما پیکری از وی وجود نداشت.

اکنون پیکر این شهید به وسیله آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شده و پس از بازگشت به وطن، قرار است در مزار یادبودی که در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد، به خاک سپرده شود.

مسیر شهدای امدادگر را ادامه می‌دهیم/هلال احمر ایران آبروی صلیب سرخ جهانی را خرید

از دیگر برنامه‌های این مراسم روایت‌گری در مورد کرامات شهید «عبدالحسین برونسی» از فرماندهان دفاع مقدس، روایتگری شهادت مظلومانه ۲۸ نوجوان یزدی در جبهه غرب، رونمایی از سرود شهدای امدادگر و اجرای آن توسط گروه سرود«شمیم ولایت»، مراسم نورافشانی به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، تجلیل از خانواده شهدای امدادگر و همچنین رونمایی از تمبر این یادواره بود.

در این مراسم برخی از ائمه جمعه استان، سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر یزد، سردار «عباسعلی بهدانی فر» فرمانده انتظامی استان، سردار «محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، جمع زیادی از مسئولان استان و جمع پرشور مردم دارالعباده حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha