• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400060604268
  • منبع : نمایندگی قزوین

ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان در روستاهای استان قزوین

ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان در روستاهای استان قزوین
عکس تزئینی است

ایسنا/قزوین معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مشارکت روحانیون مستقر در روستاها، خدمات فرهنگی به مددجویان به لحاظ کمی و کیفی افزایش می‌یابد.

حسین قلی‌پور بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی را به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌کند، اگر چه نمای کار این نهاد در خدمات اقتصادی دیده می‌شود ولی اساس کار کمیته امداد خدمات فرهنگی است چراکه بستر هر تغییر بدون پشتوانه فرهنگی به سرانجام لازم نخواهد رسید.

وی اضافه کرد: اگر اشتغال و یا حمایت‌های تحصیلی بدون پشتوانه فرهنگی صورت گیرد در فرآیند خدمات آسیب‌هایی بروز خواهد کرد، از این رو ارائه خدمات و مشاوره‌های فرهنگی امری ضروری است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در ادامه گفت: در میان جامعه هدف، کسانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند نیز به خدمات فرهنگی نیازمند هستند، با توجه به کاستی‌ها در تعداد نیروهای فرهنگی و لزوم توجه به همه نقاط استان، تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های مختلف برون سازمانی برای ارائه خدمات استفاده کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، وی خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح ۳۱۳ با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود که بر اساس این طرح از ظرفیت روحانیون در ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای باورهای دینی مددجویان استفاده می‌شود. بر اساس این تفاهم برای ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر با مددجویان از ظرفیت روحانیون مستقر استفاده خواهد شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: این ارتباط با رویکرد تحکیم بنیان خانواده، تقویت باورهای دینی، کنترل آسیب‌های اجتماعی و تکریم و حفظ حرمت مددجئیان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: گام نخست این طرح به مدت ۱۰ ماه اجرا می‌شود که در ۳۳ روستا ۳۳۰ خانواده مددجو از این برنامه‌ها بهره‌مند خواهند شد و پیش بینی می‌کنیم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مشارکت روحانیون مستقر در روستاها، خدمات فرهنگی به مددجویان به لحاظ کمی و کیفی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha