• جمعه / ۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400060503559
  • منبع : نمایندگی ایلام

در چهارمین روز از هفته دولت

۱۳پروژه شهرستان ایلام رونمایی شد

۱۳پروژه شهرستان ایلام رونمایی شد

ایسنا/ایلام ۱۳ پروژه شهرستان ایلام از جمله مرکز توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

محمد نوذری، استاندار ایلام،  همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در آئین رونمایی از ۱۳ پروژه شهرستان ایلام و افتتاح مرکز اورژانس بیمارستان امام ره با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطرات شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: خدمات دولت و تلاش مدیران تا اخرین لحظه خدمت ادامه دارد، ارایه عملکردها در سال پایانی دولت نشان می دهد که مدیران خادمان مردم و حافظان نظام جمهوری اسلامی که تا آخرین لحظه خدمت با همان رویکرد هشت سال پیش تلاش کنند تا بر اساس برنامه ریزی انجام شده افق و چشم انداز نظام جمهوری اسلامی برای توسعه مناطق را ترسیم نمایند.

استاندار ایلام با بیان اینکه امسال همزمان با هفته دولت؛ ۱۴۹ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی و غیره در استان ایلام با اعتباری بالغ بر ۴۳۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۶۵٠ نفر در استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود، ابراز داشت: از این تعداد تاکنون ۷۴ پروژه در شهرستان های ایلام، چوار، ملکشاهی، هلیلان و چرداول افتتاح و کلنگ زنی شده است و  طی روزهای آینده، مابقی پروژه ها نیز در سایر شهرستانها افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

«خیرالله گراوند» فرماندار ایلام نیز اظهار کرد: به طور همزمان و به صورت متمرکز۱۳ پروژه عمرانی، خدماتی و غیره در شهرستان ایلام با اعتبار۸۴۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی، عمرانی، بازآفرینی شهری و .. با اشتغالزایی ۱۹۸ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی گفت:  این پروژه ها شامل تأمین برق منطقه گردشگری ارغوان، مرکز جامع آسیب دیدگان شهر ایلام، هنرستان استثنایی ایلام،توسعه هنرستان مصلی‌نژاد، تعمیر و توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام، اجرای طرح هادی روستاهای قجر و چنارباشی، بهسازی و کف سازی خیابان سعدی شمالی، بازسازی بلوار امام خمینی(ره)، احداث پارک زاگرس، روکش آسفالت راه روستایی شهرک قدس-چالسرا، روکش آسفالت راه‌های شهرستان، مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام، مجموعه ورزشی جنگلبان و کلنگ زنی سالن ورزشی بعثت است.

دکتر "محمد کریمیان"  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در  مراسم افتتاح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام اظهار کرد:مرکز توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) با زیربنای ۲۹۶۰ متر مربع و با هزینه احداث ۲۳۰ میلیارد ریال و هزینه تجهیزات ۲۱۰ میلیارد ریال امروز در مدار خدمت‌رسانی به بیماران قرار گرفت.

 وی گفت: علاوه بر افتتاح این مرکز، تعداد ۱۱ پروژه دیگر در سطح استان در حوزه سلامت شامل مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان‌های آبدانان و ملکشاهی، مراکز خدمات جامع سلامت ( دو مرکز دهلران و یک مرکز دره‌شهر) ساختمان پزشکان در شهرستان دره شهر، خانه بهداشت و کمیساریای پناهندگان در ایلام از طرح هایی هستند که امسال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی علیرغم ۱۸ ماه که از شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان می‌گذرد، ضمن اینکه سعی کرده‌ایم مسائل و مشکلات مربوط به کرونا را مدیریت کنیم؛ از توسعه زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات در سطح دانشگاه غافل نبوده ایم.

کریمیان با بیان اینکه ایلام یک منطقه محروم است و از نظر زیر ساختهای درمانی، استانمان شاید نسبت به بسیاری از شهرستان‌های دیگر استانها در سطح پایین‌تری قرار دارد، ادامه داد: وشبختانه با اقداماتی که در دولت گذشته صورت گرفته، از نظر زیر ساخت های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام جهش و ارتقا مناسبی داشته و ان‌شاءالله که در دولت فعلی هم اقدامات بهتری هم در حوزه سلامت در استان صورت خواهد گرفت.

وی گفت:  اعتبارات پروژه‌های حوزه درمان شامل پروژه‌هایی همچون مرکز توسعه اورژانس بیمارستان امام(ره) با مشارکت وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی و اعتبار پروژه های مراکز بهداشتی درمانی با مشارکت وزارتخانه، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری ایلام تامین و هزینه شده‌اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: هر سال در مواقعی همچون برگزاری کنگره‌ اربعین حسینی و تردد زائران عتبات عالیات در استان، به دلیل حوادث و سوانح بسیار؛ نیازمند احداث زیرساخت‌های درمانی برای پوشش بهتر و خدمات‌دهی مطلوبتر به مصدومان این حوادث بوده‌ایم.

 کریمیان گفت: همچنین در ایام شیوع بیماری کرونا و به ویژه در پیک چهارم به واسطه افزایش تعداد بیماران بستری مجبور شدیم از بیمارستان هایی همچون بیمارستان شهدای زاگرس برای پوشش و خدمات دهی به بیماران کرونایی استفاده کنیم. در حال حاضر با افتتاح این مرکز، ظرفیت ۷۱ تخت بستری به استان در راستای خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا افزوده شده و این مرکز به تنهایی به اندازه یک بیمارستان به بیماران خدمات‌دهی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این که این مرکز یک مرکز درمانی است بلکه از ظرفیت پاویونی نیز برخوردار است و از آن برای خدمات رفاهی، مطالعه و ... به دستیاران تخصصی و دانشجویان پزشکی و پرستاری که به صورت شبانه‌روزی در این مرکز کشیک خواهند بود، به خوبی می‌توان استفاده کرد.

 کریمیان گفت: متاسفانه در گذشته فضای رفاهی برای استفاده دستیاران تخصصی، دانشجویان پزشکی و پرستاری وجود نداشت که با افتتاح این مرکز، این ظرفیت برای خدمات‌دهی به آنان ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha