• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400052517654
  • خبرنگار : 50180

مراسم گرامیداشت "سالروز شکست حصر پاوه" برگزار نمی‌شود

مراسم گرامیداشت "سالروز شکست حصر پاوه" برگزار نمی‌شود

ایسنا/کرمانشاه فرمانده سپاه ناحیه پاوه از لغو برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

مسعود دوستی در گفت و گو با ایسنا، اضافه کرد: این مراسم هرساله 26 مرداد همزمان با سالروز شکست حصر پاوه در شهر پاوه برگزار می‌شد، اما امسال برگزاری آن برای مقابله با شیوع بیماری کرونا به برنامه های گفتگو محور تلویزیونی پیرامون این حادثه مهم تاریخی محدود شده است.

دوستی یادآور شد: مراسم گرامیداشت "سالروز شکست حصر پاوه"  هر ساله با حضور مقامات عالی رتبه کشوری در پاوه برگزار می شد، اما امسال و سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم برگزار نشد. 

 فرمانده سپاه ناحیه پاوه سپس اشاره ‌ای گذرا به ماجرای شکست حصر پاوه داشت و گفت: سال 1358 پاوه توسط گروه های معاند کومله و دموکرات محاصره شد که در این زمان امام خمینی(ره) برای اولین بار  از موضع فرماندهی کل قوا به همه نیروهای مسلح و مردم  پیام دادند که همه برای آزادسازی پاوه  به میدان بیایند.

وی ادامه داد: در پی فرمان تاریخی امام (ره)، همه برای آزادسازی پاوه به کمک شهید چمران که یکی دو روزی بود به پاوه آمده بود، پای کار آمدند؛ کومله و دموکرات زمانی که فرمان امام خمینی (ره) را شنیدند فرار کردند که در این بین تعدادی زخمی و مجروح را در بیمارستان پاوه به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رساندند .

 فرمانده سپاه ناحیه پاوه تصریح کرد: سالروز شکست حصر پاوه به فرمان امام خمینی (ره)، یادآور مقاومت و ایستادگی مثال‌زدنی مردمانی است که در مبارزه با معاندین نظام و سرسپردگان استکبار جهانی در سال 1358 با نثار جان و مال خویش اجازه ندادند که وجبی از خاک میهن به دست متجاوزین بیافتد.

به گزارش ایسنا، مرداد سال 1358 در حالی که کمتر از شش ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود، گروهک‌ها و وابستگان به استکبار، شهر پاوه را به محاصره خود درآورده و درصدد تصرف آن برآمدند که بواسطه حضور شهید دکتر مصطفی چمران و همرزمانش و جمع زیادی از نیروهای بومی و با فداکاری و مقاومت فراوان آنها از سقوط این شهر جلوگیری شد و در نهایت در روز 26 مرداد ماه با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) حصر پاوه شکسته شد.


انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha