• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400052417221
  • خبرنگار : 50182

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی:

تمام بیمارستان‌های کرمانشاه در اختیار بیماران "کرونایی" و "اورژانسی" قرار گرفت

تمام بیمارستان‌های کرمانشاه در اختیار بیماران "کرونایی" و "اورژانسی" قرار گرفت

ایسنا/کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بستری های کرونا به بیش از هزار نفر، افزود: تمام بیمارستان های استان به بیماران کرونایی و اورژانسی اختصاص داده شده است.

دکتر بهمن روشنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر پرشتاب کرونای دلتا در استان، گفت: بستری های کرونا از مرز هزار نفر گذشته است.

وی افزود: موج جدید کرونا از نوع سویه دلتا است که قدرت سرایت بالایی دارد و همین امر موجب شیوع گسترده بیماری و پر شدن مراکز درمانی استان شده است.

روشنی گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده تا 1800 تخت می توانیم پذیرش بیمار داشته باشیم، اما در صورت افزایش تعداد بیماران، با توجه به محدودیت های موجود در تجهیزات، اکسیژن و... احتمال بروز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: چالش حوزه درمان در موج جدید این است که بیماران با توجه به شدت علائم سویه دلتا مدت بیشتری در بیمارستان می‌مانند و از طرفی شدت سرایت در این موج بالاست و احتمال افزایش بستری ها وجود دارد.

روشنی گفت: فعلا در بحث تامین اکسیژن مشکلی نداریم، اما اگر تعداد بستری ها بالاتر رود که قطعا هم درروزهای آینده بالاتر می رود، در تامین اکسیژن به مشکل برمی خوریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تمام جراحی ها و بستری های الکتیو مراکز درمانی جنرال استان لغو شده، گفت: در حال حاضر تمام بیمارستان های استان به بیماران کرونایی و اورژانسی اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: عمده ظرفیت بخش های ویژه هم به این بیماران اختصاص پیدا کرده، اما اگر تعداد بستری های افزایش یابد در بحث تخت های ICU هم چالش جدی خواهیم داشت.

روشنی در ادامه با اشاره به آماده باش کامل بیمارستان ها و مراکز درمانی استان گفت: در حال حاضر به تمام بیمارستان ها اعلام کرده ایم که 10 تا 20 درصد به تعداد تخت هایشان اضافه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیمارستان های امام رضا(ع)، نسیم، فارابی، شهدا، 520 ارتش و بیمارستانهای شهرستانها تزریق "رمدسیویر" بصورت سرپایی انجام می شود.

وی افزود: تلاش این است که با راه اندازی کلینیک های تنفسی، درمان سرپایی بیماران کرونایی با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال افزایش بیش از حد بیماران بستری باید به دنبال راه اندازی بیمارستان صحرایی باشیم، گفت: تا کنون نیازی به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی وجود نداشته، اما هم اکنون ارتش بیمارستان صحرایی راه اندازی کرده که صرفا جهت بستری موقت و درمان با داروی رمدسیویر می‌باشد.

وی یادآور شد: مردم باید بدانند که در صورت احداث این نوع بیمارستان ها، خدمات درمانی همانند بیمارستانهای جنرال و تخصصی نخواهد بود و باید از هم اکنون پیشگیری را در دستورکار خود قرار دهند.

روشنی گفت: مردم بدانند خطر موج جدید کرونا جدی است و حتی افرادی که واکسن زده اند در معرض خطر هستند و هیچ کس مصون نیست.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری عزاداری ها و مراسم ماه محرم، گفت: همه ما در این ماه عزاداریم، اما از مردم می خواهیم در صورت حضور در مراسم عزاداری، پروتکل‌های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را لحاظ کرده و حتی المقدور در مجالسی که فقط در فضای باز برگزار می شود، شرکت کنند.

روشنی گفت: همچنین از مردم می خواهیم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و بدانند که ویروس دلتا دارای سرعت و قدرت سرایت بسیار بالایی بوده و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به راحتی منتقل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha