• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400052417174
  • منبع : نمایندگی قزوین

/برنامه‌های گزینه‌های شهرداری قزوین/

توزیع عادلانه خدمات در قزوین ضروری است

توزیع عادلانه خدمات در قزوین ضروری است

ایسنا/قزوین گزینه تصدی شهرداری قزوین گفت: توزیع ناعادلانه خدمات نیز یکی از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، منطقه یک قزوین بافتی سنتی، تاریخی و مذهبی دارد اما از خدمات شهری بهره نبرده و خدمات بیشتر به مناطق برخوردار سرریز شده است، اجرای عدالت ایجاب می‌کند که این خدمات را به مناطق پایین شهر نیز ارائه دهیم و شاهد توزیع یکسان خدمات باشیم.

حسین معصوم در صحن علنی شورای شهر که امروز ۲۴ مرداد برگزار شد به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و بیان کرد: شهر را شهردار اداره می‌کند اما لازم است در صورت نیاز با مراجع بالاتر ارتباط برقرار کند.

وی افزود: طی ۴۰ سال گذشته در مناصب مختلفی قرار داشتم و کارهای سختی که به نظر ناممکن است را اجرایی کردم چرا که از ظرفیت تفکر جمعی استفاده کردم و معتقد هستم موفقیت زمانی محقق می‌شود که به صورت جمعی فکر و از مشورت استفاده کنیم و از نیروی جوان خوش فکر استفاده کنیم.

این گزینه تصدی شهرداری قزوین اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی جوانان عدم رغبت به ازدواج و فرزندآوری است، ما می‌توانیم با کمک دولت زوج‌ها را صاحب مسکن کنیم و مسکن مناسب طراحی کنیم تا بخشی از این بحران حل شود.

وی یادآور شد: در روزهای نخست که کلنگ شهرک مینودر قزوین را به زمین زدیم ۳۳ درصد مسکونی و ۶۷ درصد خدمات در نظر گرفتیم که در زمان خودش بی‌نظیر بود، بنابراین به قدرت می‌گویم توان اجرایی پروژه و خلق پول را دارم، مدیریت بدون پول جدیدترین روش مالی است شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار بر دوش بکشد بلکه باید با سایر دستگاه‌ها تعامل برقرار کند.

معصوم خاطرنشان کرد: ارتباط شهروندان با شهرداری را باید تقویت کنیم، امروز در کشورهایی که شهرداری موفق عمل کرده است شاهد ارتباط دو سویه بین شهروندان و شهرداری هستیم.

اهمیت مسجد محوری در مدیریت شهری

وی بیان کرد: مسجد محوری در مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، همان‌طور که در دوران دفاع مقدس مساجد نقش مهمی برعهده داشتند ما نیز باید مساجد را محور قرار دهیم و مردم را به سمت شهرداری هدایت کنیم.

این گزینه تصدی شهرداری قزوین یادآور شد: توزیع ناعادلانه خدمات نیز یکی از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، منطقه یک قزوین بافتی سنتی، تاریخی و مذهبی دارد اما از خدمات شهری بهره نبرده و خدمات بیشتر به مناطق برخوردار سرریز شده است، اجرای عدالت ایجاب می‌کند که این خدمات را به مناطق پایین‌شهر نیز ارائه دهیم و شاهد توزیع یکسان خدمات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز طبق آمار مناسب است اما باید توجه کرد که این سرانه با احتساب باراجین بیان شده است، اگر سرانه فضای سبز را به صورت منطقه‌ای در نظر بگیریم شاهد این هستیم که مناطق کم برخوردار از فضای سبز مناسبی برخوردار نیستند باید توزیع خدمات و فضای سبز را عادلانه کنیم.

معصوم یادآور شد: ارتباط مؤثر با نمایندگان مجلس باید مورد توجه قرار بگیرد، باید از ظرفیت پایتخت برای حل مشکلات قزوین بهره ببریم و مشکلات را خارج از قزوین ببریم، بسیاری از قزوینی‌ها در تهران هستند که می‌توانیم از دانش و علم آن‌ها برای پیشرفت شهر قزوین استفاده کرد، همچنین پیشنهاد می‌کنم در تهران دفتری ایجاد کنیم که بتوانیم تعاملات را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست برای من اهمیت بالایی دارد همان‌طور که به خاطر ملاحظات محیط زیستی اجازه ساخت‌وساز در لواسان ندادم، در قزوین نیز محیط‌زیست و حفظ باغستان را در دستور کار قرار می‌دهم.

مشکل اصلی نداشتن مدیر دلسوز است

این گزینه تصدی شهرداری بیان کرد: مشکل اصلی ما نداشتن مدیر دلسوز است، ما نیازمند یک مدیر قوی هستیم که در کنار خود متخصصان مختلفی از قبیل عمران، ترافیک، محیط زیست، داشته باشد.

وی بیان کرد: اعتقاد دارم که اگر سالم کار کنم برکت مالم زیاد می‌شود، ۴۲ سال کار کردم از نظر مالی تأمین هستم، خانه، باغ، زمین و ماشین مورد نظرم را دارم و با نگاه درآمدی وارد شهرداری نمی‌شوم، از زمانی که مسئولیت داشتم تاکنون کار غیرقانونی انجام ندادم و هیچ‌گاه دوستان و آشنایان را در اولویت قرار ندادم و به حفظ بیت‌المال پایبند هستم.

معصوم یادآور شد: رفع موانع قانونی و شناخت وضعیت بودجه شهر قزوین، توجه به کسری بودجه شهرداری، آنالیز بودجه سازمان‌های شهرداری، استفاده از خرد جمعی و اعتماد به جوانان، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت‌وسازها، رعایت دقیق قوانین، مهم‌ترین برنامه من در مدیریت شهری است.

وی خاطرنشان کرد: باغستان میراث تاریخی و جهانی است که فرصت خوبی برای استان است و باید از بودجه‌های ملی برای آن استفاده کرد، برای توجه به باغستان باید در منطقه تشکیلات حقوقی تشکیل دهیم، همچنین معتقد هستم که آثار تاریخی گنجینه‌ای گران‌بها هستند که باید به آن توجه کرد.

این گزینه تصدی شهرداری قزوین بیان کرد: گردشگری مذهبی باید محور کار قرار بگیرد و از ظرفیت امامزاده حسین (ع) در این حوزه استفاده و یک شرکت خاص تأسیس کنیم، این مسئله باید با قید فوریت در دستور کار قرار بگیرد و گردشگری و سرمایه‌گذاری در دستوری کار قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، معصوم دارای مدرک دکترای حقوق خصوصی و دارای سوابق مختلف ازجمله مدیرکل حقوقی وزارت راه و شهرسازی، سرپرست شرکت عمران شهر جدید لتیان، مدیرکل حقوقی شرکت عمران شهرهای جدید و مشاور حقوقی منطقه ۵۰۰ هکتاری مینودر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha