• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400052014891
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد:

پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان باغ موزه دفاع مقدس لرستان

پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان باغ موزه دفاع مقدس لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی باغ موزه دفاع مقدس این استان، گفت: در صورت تخصیص اعتبارات این باغ موزه تکمیل و دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

محسن رشیدی با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع)، بیان کرد: علی‎رغم اینکه استان لرستان در دوران دفاع مقدس خاکریز دوم جنگ محسوب می‏‎شد اما این استان هنوز فاقد باغ موزه دفاع مقدس است.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد و افزود: این باغ موزه در سه فاز و شامل ساختمان اداری، ورودی، منطقه عملیات خودی و دشمن، سکوی پیروزی، تونل شب‎های عملیات، ساختمان اصلی موزه، باغ شهدا، حسینیه شهدای گمنام و یادمان شهدا است.

رشیدی ادامه داد: در صورتی که اعتبار تخصیص یافته در موعد مقرر به دست ما برسد فاز اول این باغ موزه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‎‏رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه تلاش ما بر این است که افتتاح و بهره‌برداری این باغ موزه دفاع مقدس توأم با هم باشد و در این راستا سال گذشته از افتتاح این باغ موزه ممانعت کردیم چون این پروژه آماده بهره‌برداری نبود، اضافه کرد: در بخش گالری باغ موزه دفاع مقدس از ظرفیت هنرمندان بومی استان استفاده خواهیم کرد.

رشیدی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت و امسال نیز  قول مساعد داده‌اند که مبلغ هفت میلیارد تومان از اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص داده شود، گفت: پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان شش هزار متر زیربنا دارد و تا حدودی اقدامات خوبی در جهت تکمیل بخش‎های مختلف آن انجام گرفته است که امید است با تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه تا ۱۵ آذرماه امسال تحویل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و تبریک این روز به خبرنگاران، گفت: انتظاری که مردم از خبرنگاران دارند این است که اخبار را به‌موقع، دقیق و بدون حاشیه انعکاس دهند.

رشیدی به نقش خبرنگاران در پیگیری مطالبات مردم اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس و حوادثی مثل سیل و زلزله خبرنگاران همواره با اطلاع‎رسانی به‌موقع نقش‌آفرینی خوبی داشته‌اند، کما اینکه در جریان سیل فروردین ۹۸ در پلدختر شاهد بودیم با اطلاع‌رسانی به‌موقع اصحاب رسانه کمک‌های مردمی به سمت این شهر گسیل شد و بسیاری از مشکلات سیل‌زدگان از طریق همین اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه حل و فصل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha