• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400051913415

ارایه 77 رشته تحصیلی در علمی کاربردی قم در سال تحصیلی آتی

ارایه 77 رشته تحصیلی در علمی کاربردی قم در سال تحصیلی آتی

ایسنا/قم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم از اجرای 77 رشته تحصیلی در این مرکز در استان خبرداد.

دکتر محمدحسن نادری، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم، در گفت‎وگو با ایسنا ضمن تبریک روز خبرنگارعنوان کرد: فعالیتی که خبرنگاران در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و... انجام می‌دهند قابل تقدیر است به ویژه خبرگزاری ایسنا که در حوزه علم و فناوری را به صورت برجسته فعالیت می‌کند و به معرفی کارآفرینان می‌پردازد.
وی با اشاره به نقش خبرنگاران در فرهنگی‌سازی بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند در جهت‌دهی فرهنگی، مذهبی و... نقش موثری داشته باشند و فرهنگ‌سازی نیز امری است که دانشگاه هم به آن نیاز فراونی دارند.
وی ادامه داد: تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور رشد خوبی داشته است؛ اما اینکه چه آموزشی برای امروز جامعه موثر و مناسب است برای عامه مردم قابل تشخیص نیست؛ زیرا تغییر و تحولات خیلی سریع رخ می‌دهد و ممکن است نتوانند تشخیص دهند کدام مراکز آموزشی مناسب است.
وی افزود: مثلا در برهه‌ای زمانی صرف آموزش و مدرک داشتن مهم بود و در برهه زمانی صرف مدرک داشتن خوب نیست و هنوز همه مردم به این امر نرسیدند که فرهنگ‌سازی در این امر به تلاش رسانه نیاز دارد تا افراد در انتخاب رشته تحصیلی و دوره آموزشی دقت کنند و نیاز جامعه را نیز مدنظر قرار بدهند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم گفت: باتوجه به اینکه داوطلب‌ها در سن کم انتخاب رشته می‌کنند ممکن است آشنایی نداشته باشند به همین خاطر خانواده‌ها نیز نقش زیادی در این زمینه دارند.
نادری با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم حدود ۲۵۰۰ دانشجو در ۷۰ رشته در ۹ مرکز فعال دارد، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم در سال تحصیلی آینده در ۷۷ رشته تحصیلی در هشت مرکز پذیرش دانشجو دارد که ۴۷ رشته آن در مقطع کاردانی و ۳۰ رشته آن در مقطع کارشناسی است.
وی با اشاره به اینکه علت بیشتر بودن رشته های مقطع کاردانی این  است که تمرکز ما در مقطع کاردانی است و مقطع کارشناسی برای تکمیل مهارت است، بیان کرد: پنج رشته تحصیلی به عنوان اولین بار دراستان قم اجرا می‌شود و متوسط ۱۰ رشته در هر مرکز اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: سه تا از مراکز خصوصی و پنج مرکزعمومی هستند و با توجه به اینکه اصل ۴۴ به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی تاکید دارد دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز از این بخش کمک می گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم افزود: برای واکسیناسیون مدرسان، دانشجویان و کارکنان اقدامات لازم انجام شده است و اگر این امر محقق شود با توجه به اینکه اکثر دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی بومی هستند و نیاز به فضای تجمعی و زندگی ندارند آموزش ها از مهر ماه حضوری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha