• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400040201257
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

جزئیات ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی برای رساله دکتری دانشگاه آزاد

جزئیات ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی برای رساله دکتری دانشگاه آزاد

دستورالعمل «جزئیات ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی» از سوی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی طی دستورالعملی «شیوه‌نامه اجرایی ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در این دستورالعمل تأکید کرده که «شیوه نامه اجرایی ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری» در راستای تحقق مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی برای دستیابی به دانشگاه حل مسأله و کارآفرین تدوین و ابلاغ شده است.  

بر اساس این دستورالعمل در راستای تولید دانش فنی، ارائه نمونه محصول اولیه و فروش خدمات براساس شاخص های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری جهت بررسی فرآیند دفاع فناورانه به عنوان شرط لازم و کافی است.

در بندهایی از این دستورالعمل آمده است: برای اخذ شرایط دفاع از رساله دکتری تیم رساله می‌تواند پس از ساخت نمونه اولیه/خدمت (فروش خدمات) متناسب با شاخص‌های مورد نظر برای اخذ تأییدیه مجوز دانش‌بنیان اقدامات لازم را از طریق سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت دریافت تأییدیه مجوز دانش‌بنیان انجام دهند.

همچنین تیم رساله می‌تواند پس از ساخت نمونه اولیه/فروش خدمات، درخواست بررسی سطح دانش‌بنیانی محصول یا خدمات خود را پس از تأیید معاونت پژوهش و فناوری واحد ذیربط از طریق سامانه پژوهشیار به دبیرخانه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان دانشگاه ارسال کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه منوط به ارائه مستندات لازم، مجوز دانش‌بنیان شرکت های دانش‌بنیان سطح یک بالاتر از ۷ امتیاز پژوهشی و شرکت دانش‌بنیان سطح ۲ را برابر کسب ۷ امتیاز پژوهشی به حساب آورده و مجوز کفایت علمی لازم برای پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری را برای متقاضی صادر می‌کند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مجوز دانش‌بنیان سطح ۳ حائز امتیاز برای کسب شرایط لازم برای پیش دفاع و دفاع نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha