• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403040805539
  • خبرنگار : 71480

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

اسلامی: پس از ساعت ۲۴، پلمب صندوق‌ها باز شده و شمارش آرا آغاز می‌شود

اسلامی: پس از ساعت ۲۴، پلمب صندوق‌ها باز شده و شمارش آرا آغاز می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: پس از ساعت ۲۴، پلمب صندوق ها باز شده و شمارش آرا آغاز می شود. شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها و بدون دخالت آنها انجام می شود.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: بنابر درخواست ستادهای انتخابات استانی برای تمدید مدت زمان اخذ رأی و موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رأی دو ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

وی ادامه داد: پایان رای گیری از ساعت ۲۲ در شعب روستایی مانعی ندارد، اما در شعب شهری و کلانشهرها، مردم هنوز در شعب حضور دارند و قانون، اجازه تمدید زمان رای گیری را در اختیار وزیر کشور قرار داده و وزیر کشور هم تا ساعت ۲۴ اجازه اخذ رأی داده است. بعد از ساعت ۲۴، در شعبه ها بسته می شود اما رای کسانی که در نوبت رای گیری در داخل شعب هستند، اخذ می شود.

اسلامی افزود: پس از ساعت ۲۴، پلمب صندوق ها باز شده و شمارش آرا آغاز می شود. شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها و بدون دخالت آنها انجام می شود. ابتدا در شعب، آمار صندوق در دستگاه احراز وارد می شود و در صورت جلسه ثبت شده و داده این دستگاه به صورت برخط به فرمانداری ها می رود. در ادامه فرمانداری آمار همه شعبه ها را تجمیع می کند. سپس آمار به وزارت کشور ارسال می شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: در تهران بیش از ۴ هزار شعبه وجود دارد و این فرایند طول می کشد. اگر امار ۲۵ هزار شعبه تجمیع و نهایی شود، می توانیم آمار اولیه را اعلام کنیم.

وی گفت: نامزد پیروز باید اکثریت مطلق یعنی نصف به علاوه یک کل آرا چه آرای صحیح و چه باطله آرا را بدست آورد.

اسلامی بیان کرد: اگر نامزدی نصف به علاوه یک آرا را بدست نیاورد، انتخابات به مرحله دوم می رود. در این شرایط پس از اینکه شورای نگهبان اسامی دو نفر اول را به وزارت کشور اعلام کرده و ما این اسامی را منتشر کنیم، فرصت تبلیغات این دو نامزد آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از زمان رای گیری یعنی اولین جمعه بعد ادامه می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha