• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400032619265
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل:

تاکنون مجوز حمل گندم به خارج از استان اردبیل صادر نشده است

تاکنون مجوز حمل گندم به خارج از استان اردبیل صادر نشده است

ایسنا/اردبیل مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای خروج گندم از محدوده استان اردبیل صادر نشده و هر اقدامی در این زمینه قاچاق محسوب می‌شود.

علی نوبخت ۲۵ خرداد در جریان بازدید از روند خرید محصول گندم در مراکز خرید شمال استان اردبیل اظهار کرد: ما کشاورزان را الزام به فروش محصول خود به قیمت تضمینی نمی‌کنیم اما چنانچه انباری انجام شود باید با اخذ مجوز و ثبت اطلاعات در سامانه انبارها رخ دهد تا گندم ذخیره‌سازی شده کالای قاچاق محسوب نشود.

وی تصریح کرد: تاکنون مجوز خروج گندم از محدوده استان اردبیل صادر نشده و بعید است امسال با توجه به پایین بودن میزان تولید گندم در استان، مجوزی برای خروج گندم از محدوده استان به کارخانه‌ها و سایر مجموعه‌های فرآوری صادر شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ما رکورد تولید ۵۷۵ هزار تن گندم را در استان متناسب با ظرفیت سیلوها و انبارها داریم به طوری که ۳۷۵ هزار تن ظرفیت فعلی انبارها و سیلوهاست.

نوبخت افزود: امسال میزان خرید گندم تا ۲۰۰ هزار تن پیش‌بینی شده که قطعا این میزان نیز کفاف و پاسخگوی نیاز استان خواهد بود تا ما بتوانیم در طول سال با همکاری کارخانه‌های تولید آرد برای دو هزار و ۶۰۰ واحد صنفی نانوایی آرد مرغوب را تهیه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه قصد واردات گندم و آرد از سایر استان‌ها نداریم و با اولویت تولید استان سعی خواهیم کرد گندم در اختیار کارخانه‌های آرد قرار گرفته و سپس در نانوایی‌ها توزیع شود.

نوبخت با بیان اینکه کار عمده اداره کل غله بعد از خرید و ذخیره‌سازی آغاز می‌شود، اضافه کرد: عمده مراکز خرید گندم که ۴۴ مرکز را شامل می‌شود قبل از شروع عملیات خرید از لحاظ بهداشتی و مکان استقرار یافته به صورت کامل ضد عفونی شده و هر سیلو و انباری با شناسه و استاندارد مناسب مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: کشاورزان بر اساس پهنه‌بندی کشاورزی می‌توانند در این ۴۴ مرکز گندم خود را با کیفیت مناسب تحویل این مراکز بدهند تا به سرعت لیست آنها به بانک ارسال و زمینه پرداخت مبالغ آنها فراهم آید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۸ هزار تن محصول گندم در استان اردبیل خریداری شده است، ادامه داد: به تناسب خرید گندم ذخیره‌سازی نیز در سیلوها و انبارها انجام می‌شود و امیدواریم کشاورزان با رطوبت مناسب و استاندارد گندم خود را تحویل داده و به موقع نیز مبالغ خود را دریافت کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha