• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400030907004
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گیلان تاکید کرد:

پس انداز گریزی از دلایل اقدام نکردن افراد واجد شرایط گیلانی برای عضویت در صندوق بیمه    

پس انداز گریزی از دلایل اقدام نکردن افراد واجد شرایط گیلانی برای عضویت در صندوق بیمه    

ایسنا/گیلان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان گفت: از۳۳۰ هزار نفر فرد واجد شرایط برای عضویت در این صندوق هنوز ۲۴۰ هزار نفر هیچ اقدامی نکرده اند.

هانی عارف امروز در نشست خبری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که به صورت ویدئو کنفرانسی همزمان با نشست کشوری علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر کشور برگزار شد، با بیان اینکه مبارزه با آسیب های اجتماعی هنگامی که سرپرست خانوار از کار افتاده می شود، از جمله اهداف این صندوق است، گفت: رفع نگرانی و ترس از آینده، مبارزه با ناهنجاری های خانوادگی در زمان نبود تمکن مالی، حفظ کرامت سالمندان، تامین کریمانه خانواده سرپرست از دست داده و تقویت رابطه سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل از دیگر اهداف مهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

وی افزود: تحت پوشش قرار دادن ۶ میلیون نفر خانوار واجد شرایط در روستاها و مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت مورد هدف صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر کشور است که سهم گیلان مشمول ۳۳۰ هزار نفر جمعیت است.

عارف خاطرنشان کرد: تاکنون از ۳۳۰ هزار نفر فقط ۹۰ هزار نفر بیمه این صندوق شده اند و علت کندی این امر را می توان نا آشنا بودن افراد واجد شرایط از مزایای صندوق عنوان کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان تصریح کرد: روستاییان گیلان اغلب خرده مالک هستند و بیمه می تواند به اعضای صندوق کمک کند که پس از بازنشستگی، از کارفتادگی و یا از دست دادن سرپرست خانوار همانند شرایط عادی زندگی کنند.

وی با بیان اینکه گیلان از حیث درصد تحت پوشش در کشور در رتبه ۱۸ استانی قرار دارد، افزود: متاسفانه برخی از افراد واجد شرایط برای عضویت در این صندوق پس انداز گریز هستند، این درحالیست که برنامه ریزی برای زندگی تا ۲۰سال آینده می تواند به این افرد کمک کند که با خیالی آسوده تر در زمان حال به کار و فعالیت بپردازند.

عارف ادامه داد: در حال حاضر از ۹۰هزار نفر افراد تحت پوشش بیش از ۳۳ هزار نفر در گیلان از این صندوق حقوق مستمری و یا از کار افتادگی می گیرند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان صد هزار کارگزاری دارد، گفت: افراد فقط تا ۵۰ سالگی وقت دارند عضو صندوق شوند و می توانند سالانه ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان با بیان اینکه حداق سن افرد واجد شرایط برای عضویت در این صندوق باید ۱۸ سال باشد، از رسانه ها خواست تا برای ارتقای توجه به فرهنگ بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ورود کنند و این امر را یک مسئولیت اجتماعی مهم برای کمک به افراد واجد شرایط بدانند.     

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha