• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400030503776
  • منبع : نمایندگی مرکزی

یک مسئول:

توانمندسازی اجتماعی از مهمترین اهداف شکل‌گیری دفاتر تسهیل‌گری است

توانمندسازی اجتماعی از مهمترین اهداف شکل‌گیری دفاتر تسهیل‌گری است

ایسنا/مرکزی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: دفاتر تسهیل گری حلقه واسط بین شهروندان و دستگاه های اجرایی هستند و تقویت مشارکت مردم در امور اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی ساکنین، کاهش آسیب های اجتماعی، حمایت از افراد و گروه های آسیب دیده و در معرض آسیب و توانمندسازی اجتماعی از مهم ترین اهداف شکل گیری این دفاتر است .

به گزارش ایسنا، محسن خیرمند در بازدید از دفتر تسهیل گری کوی سجادیه اراک که به منظور بررسی عملکرد این دفتر و توسعه سرمایه اجتماعی مردمی در این منطقه صورت گرفت، ضمن تاکید بر لزوم توجه به اینگونه اقدامات و همکاری و هماهنگی تمام دستگاه های استانی در تقویت این اقدامات، بر لزوم تکمیل بانک اطلاعاتی منطقه و وضعیت ساکنین محل در راستای استفاده از ظرفیت های مردمی  و شناسایی و رفع مشکلات و نواقص موجود در منطقه باغ خلج  تاکید کرد.

وی اظهار کرد: در این منطقه افراد دارای تحصیلات عالی یا افرادی با توانمندی های فراوان علمی و تخصصی حضور دارند که بایستی  از این ظرفیت ها به نحو مطلوب بهره گرفت.

خیرمند تصریح کرد: دفاتر تسهیل گری حلقه واسط بین شهروندان و دستگاه های اجرایی هستند  و تقویت مشارکت مردم در امور اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی ساکنین، کاهش آسیب های اجتماعی، حمایت از افراد و گروه های آسیب دیده و در معرض آسیب و توانمندسازی اجتماعی از مهم ترین اهداف شکل گیری این دفاتر است .

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان اظهار کرد: مسئولین باید به وظیفه قانونی خود در این منطقه عمل کرده و نسبت به رفع مشکلات تامینی و رفاهی ساکنین این منطقه  اقدام کنند، البته تاکنون  اقدامات خوبی صورت گرفته، اما این اقدامات توسط دستگاه ها به صورت جزیره‌ای  انجام شده و تمرکز خاصی به انجام اقدامات و تقسیم وظایف در این منطقه صورت نپذیرفته است.

وی افزود: بر طرف کردن مشکلات و چالش‌های مناطق حاشیه ای بر اساس اولویت های مشخص شده از اهداف بنیادین بوده و با تمام توان در این راستا باید گام برداشت، تا شاهد تحقق و تامین رضایت حداکثری ساکنین این مناطق باشیم.

جواد اتابکی سرپرست دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده دفتر تسهیلگری، تصریح کرد: چندین موضوع از جمله معضل طلاق باید در دفتر تسهیلگری به طور کامل و تخصصی بررسی شود.

وی با اشاره به افزایش طلاق در منطقه باغ‌خلج اراک بر ضرورت لزوم آموزش های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: این آموزش ها می بایست به صورتی باشد که افراد بتوانند قبل از ازدواج، انتخاب آگاهانه و هوشمندانه ای داشته باشند.

محسن خدیمی مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی کوی امام سجاد(ع) و رودکی اراک نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کرد و گفت: یکی از اهداف مهم و رویکردهای اساسی دفاتر تسهیلگری این است که مشکلات محله های حاشیه نشین برطرف شده و از ساختار سکونتگاه های غیررسمی خارج شده و هویت شهری به خود بگیرند.

کارشناسان تخصصی دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی کوی امام سجاد(ع) و رودکی اراک نیز در این نشست به ارایه گزارش های انجام شده در راستای اجرای این طرح ملی پرداختند.

گفتنی است، این دفتر تسهیلگری به همت جهاد دانشگاهی استان مرکزی و تحت نظارت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی فعالیت می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha