• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400030503741
  • منبع : باشگاه دانشجویان

طراحی مبدل‌های حرارتی با نرم‌افزار Aspen B-jac

طراحی مبدل‌های حرارتی با نرم‌افزار Aspen B-jac

انجمن علمی مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت، کارگاه آموزشی طراحی مبدل های حرارتی با نرم افزار Aspen B-jac را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، مبدل­‌های حرارتی (Heat exchanger) از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، نفت، گاز، صنایع غذایی و به طور کلی صنایعی که در آن­‌های دو فاز گاز و مایع از سیالات حضور دارند، می‌­باشند. از مبدل­های حرارتی جهت سرد یا گرم کردن سیالات برای مصارف متعدد استفاده می­‌شود. این تجهیز صنعتی خود شامل انواع مختلف است که از مهم­ترین آنها می­‌توان به مبدل‌­های پوسته و لوله (Shell and tube)، مبدل ­های صفحه ای (Plate heat exchanger) و مبدل­ های Fin-plate اشاره کرد.

با توجه به کاربرد گسترده مبد­ل­‌ها، نیاز است مهندسان شیمی و مکانیک به نحوه طراحی (Design)، بررسی عملکرد (Rating/checking) و شبیه سازی (Simulation) آنها آشنا باشند.

تسلط به موارد فوق مستلزم آشنایی و تسلط بر نرم افزار طراحی مبدل است. از میان نرم افزارهای طراحی مبدل، شرکت ASPEN  توانست با ارائه موفق ورژن­‌های اولیه این نرم افزار در قالب نام­های ASPEN B-JAC و ASPEN HTFS  خود را در زمینه طراحی مبدل نیز به عنوان یک مدعی معرفی کند. امروزه نرم افزار طراحی مبدل شرکت ASPEN  به عنوان پرکاربردترین نرم افزار در این زمینه در سراسر دنیا است. این نرم افزار در آخرین ورژن به نام ASPEN EDR یا Exchanger Design and Rating منتشر شده است. نرم افزار مذکور سه کاربرد اصلی در زمینه طراحی مبدل دارد که در قالب حالات طراحی (Design mode)، بررسی عملکرد (Rating/checking mode) و شبیه سازی (Simulation mode) معرفی می­ شوند.

این دوره با تدریس مهندس مهدی خطیبی ـ مدرس دوره های تخصصی اسپن در دانشگاه های برتر، روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم خرداد ماه، ساعت ۹ الی ۱۵، به صورت آنلاین در محیط نرم افزار Adobe connect برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت‌نام به لینک https://payping.ir/d/wnMA مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha